A tanulmány szerint a vezetők és a cégtulajdonosok kihasználják a problémamentesen kapcsolódó kommunikációs lehetőségeket, - például fürdőköpenyben dolgoznak-, és érdekes konferenciahívási szokásaik vannak. A kutatás kimutatta, hogy az egységesített kommunikációs megoldások (Unified Communications) - amely által bárhonnan és bármely eszközről elérhető az irodai környezet - rugalmasabb munkavégzési szokásokat és nagyobb hatékonyságot tesznek lehetővé.
A legtöbb dolgozó a munkanap során a kommunikációs technológiákra hagyatkozik, az információk távoli elérése természetesen csábító" - mondta Ian Groves, az Avaya EMEA-régiós Unified Communications Applications részlegének igazgatója. "A többszörös kommunikációs technológiák eredményeként túl sok üzenet generálódhat, túl sok helyen. Ez virtuális káoszhoz vezet. A kutatások azt mutatják, hogy az okostelefont használók (és elsősorban a vezetőszintű munkatársak) kihasználják az egységesített kommunikáció (Unified Communications) előnyeit, így nincs egy elszalasztott üzleti lehetőség sem, miközben a rugalmas munka előnyeit is élvezhetik."
Videokonferencia? Még pizsamában vagyok!
Az okostelefonok használói bevallották, hogy a megbeszélések alatt is folytatják a kommunikációt. 63 százalékuk az asztal alatt e-mailezik a telefonján vagy a PDA-ján. Ugyanezt olyan családi alkalmakkal is megteszik, mint az esküvő vagy a temetés, ahol a felmérés szerint kétszer annyi okostelefon-használó ellenőrizte e-mailjeit vagy sms-eit, mint a nem-okostelefon-használók. A kutatás azt is bizonyította, hogy a vezető alelnökök (senior vice president) gyakrabban szunyókálnak konferenciahívások alatt. Az arányuk 17 százalék, míg a többi pozícióban lévők 5%-a vallotta ezt be.