Magyarországon elterjedt szokás mobiltelefonnal parkolásért fizetni, vagy autópályamatricát vásárolni, de egyre közkedveltebb, hogy okostelefonokról, táblagépekről, vagy más mobileszközről intézünk hagyományos internetes vásárlást is, legyen szó akár karácsonyi ajándékokról, akár fűnyíróról.
A magyar mobileszközről indított vásárlások adatai elemezve az Árukereső.hu szakértői legfrissebb kutatásukban megállapították, hogy 2011-ben a mobilról vásárlók kb. harmada használ iPhone-t, és szintén harmada Androidos telefont. Ezeket követi az iPad 12%-kal és a Symbian eszközök kb. 8%-kal. Az mobileszközös e-kereskedelem közel 90%-a ebből a négy eszközből származik.
Jelentős növekedés
A mobileszközről árucikket keresők aránya kb. 25%-kal nőtt az első negyedévben, ami azt mutatja, hogy a tavaly év végi nagyon rövid szezonális hatás (karácsony) ellenére szignifikánsan többen használják mára mobileszközeiket a tudatos vásárláshoz, mint a tavalyi év negyedik negyedévében.
Látható, hogy a decemberi csúcsot követően az év elején nagyjából egyenletes az iPhone-ról kezdeményezett vásárlások aránya, áprilisiban tapasztalható egy enyhe emelkedés. Az elmúlt két hónapban határozottan elkezdett növekedni az Andoridos eszközökről vásárlók aránya, úgy tűnik, hogy a tudatos vevők között az Android gyorsabb növekedést produkál, napi szinten néha már le is győzi az iPhone-t.
A divatos táblagépek esetében látható, hogy áprilisban szépen növekedni kezdett az iPad használata is. Bár abszolút értékben kevesebb ember választ rajta összesen webshopot, de forgalmi aránya gyorsabban nő mint az iPhone-é. A konkrét vásárlások esetében is fordított a kép: iPadről arányaiban többen kattintanak vásárlást kezdeményezve egy bolt oldalára mint iPhone-ról vagy Androidos telefonról.
Más-más napokon használjuk
Egy napos csúszás vehető észre a hagyományos számítógépes, illetve a mobileszközös vásárlási csúcs között minden héten az Árukereső.hu tapasztalatai szerint. A számítógépes csúcs hétfőn van, mivel asztali gépet, vagy notebookot jóval többen használnak internetes vásárlásra, mint mobil eszközt, valamint hétfőn munkahelyről, munkaidőben általában sokan vásárolnak. A mobilos internetes árukeresési csúcs viszont vasárnap van, hisz az emberek kevesebb időt töltenek otthon a gép előtt, ha pedig úton vannak akkor gyorsan leellenőrzik az információkat, összehasonlítják az árakat, vagy megrendelnek árucikkeket.