Egy 10 milliárd forintos piacon már megéri

Az internetes keresőprogramjáról ismert Google médiavállalat erősíteni kívánja magyarországi jelenlétét, ezért a magyar nyelven jelenleg is elérhető szolgáltatásainak továbbfejlesztését, illetve újak indítását tűzte ki célul.

Peresztegi Zoltán, az Google új magyarországi képviselője sajtótájékoztatón a helyi internetpiac fejlettségével indokolta a világcég döntésének időzítését. A menedzsment megítélése a szerint most érte el az internet magyarországi elterjedtsége és az on-line reklámpiac fejlettsége a szükséges szintet ahhoz, hogy érdemes legyen megvizsgálni a szolgáltatási paletta bővítését - mondta a helyi képviselő - hiszen a világhálót ma már az emberek 30 százaléka használja, az internetes hirdetések piaca pedig tavaly 50 százalékkal 9,6 milliárd forintra nőtt.

Peresztegi Zoltán nem kívánta elárulni, hogy mikor és milyen új, magyar nyelvű szolgáltatások várhatóak a Google-tól. A Google portfóliójában jelenleg kereső, levelező, eszköztár, képrendező, hirdetési, és asztali alkalmazásokat kezelő programokat lehet magyarul megtalálni a weben. Ugyanakkor még csak angolul érhetők el például a cég műholdas, illetve hagyományos térképkezelő, híranyagokat tematizáló, könyvtár funkciójú, személyre szabható honlapot szerkesztő, mozgóképek feltöltését szolgáló, és kapcsolatépítő szolgáltatásai. A helyi képviselő nem szolgált adatokkal a Google jelenlegi magyarországi piaci részesedésével, és a vállalati célokkal kapcsolatban sem. Utalt ugyanakkor egy szakmai piackutató cég felmérésére, amely szerint a magyarországi keresőprogramok reklámbevételeiből a Google 34 százalékkal részesedik.


Keresők piaci részesedése, 2007 - forrás: netapplications.com

A Google a világ egyik legkedveltebb internetes keresőprogramja. Sikerét a könnyű kezelhetőségnek köszönheti, és annak, hogy csak a keresés témájául szolgáló reklámokat közli a felhasználó felé. A honlap nem alkalmaz olyan reklámfajtákat sem, amelyek váratlanul felbukkanva zavarnák az internetezést.

Hazai keresőmarketing
Magyarországon az online reklám, és így a keresőmarketing is még gyerekcipőben jár az Egyesült Államokhoz képest, azonban egyre többen fedezik fel ebben a marketing eszközben rejlő hatalmas lehetőségeket. A piac felépítése itthon eleve kettős. A hazai piacon - tévesen - gyakran csak a keresők felületein megjelenő hirdetéseket veszik bele a keresőhirdetés fogalmába. A keresőmarketing két nagy ágával, a keresőoptimalizálással és a keresőhirdetéssel foglalkozó vállalatok elkülönülnek egymástól.

Magyarországon a legnagyobb keresőhirdetési rendszerek az ETARGET és a Google, majd az OK, a Kurzor és a CT Network következik. Az említett cégek éves összes árbevétele a magyarországi ügyfelek után, listaáron hozzávetőlegesen nettó 410-490 millió forintra becsülhető a tavalyi évben - véli Kálmán Tamás az ETARGET magyarországi vezetője.

A hagyományos marketing eszközök mellett méltó sebességgel fejlődnek az egyéb online eszközök, mint a keresőmarketing. A reklámpiac elaprózódásával több kisebb márka is versenybe tud szállni egy esetleges alacsonyabb marketing büdzsével. A keresőmarketing lehetőséget nyújt ezeknek a kisebb vállalkozásoknak is, hiszen a PPC (Pay Per Click) rendszerrel, a valós eredmény, a kattintások után fizet a hirdető. Az Egyesült Államokban a kis- és középvállalatok mellett a nagy, multinacionális vállalatok is alkalmazzák ezt az igen hatékony és könnyen nyomon követhető módszert. Itthon még igen ágazat specifikus, hogy mely cég stratégiájában szerepel az eszköz. Például a pénzügyi szektor, vagy az autóipar folyamatos növelik online költéseiket, megteremtve ezzel a piacbővülés szilárd alapjait.

A 2007-es esztendő mind nemzetközi, mind hazai szinten folyamatos bővülést hoz. Elsősorban a hagyományos médiumoknak kell felkészülniük erre a változásra, mivel az online reklám térhódításával nagy pénzektől eshetnek el, például a televíziók. Kutatások szerint hazánkban este, a televíziós főműsoridőben (19 és 21 óra között) a legaktívabbak a netezők, tehát akkor töltik böngészéssel az idejüket, amikor a legnagyobb érdeklődésre számot tartó műsorok kerülnek adásba, mellőzve a tévézést. Ugyan Magyarországon lassíthatja az idei növekedés ütemét a 2006-ban meghozott megszorító kormányzati intézkedések, melyek hatására a vállalkozások költséget csökkentenek - s ez alól minden bizonnyal a marketing-kommunikációs kiadások sem lesznek kivételek.

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo