A projekt kiemelkedő fontosságú, hiszen egy teljes kistérség lakossága számára kézzelfogható eredménye az EU támogatásoknak. Az elektronikus közigazgatás EU-s irányelveinek és szabályozásainak ilyen magas szintű megvalósítása magyarországi és európai viszonylatban is élenjáró eredmény. Eger városa úttörő szerepet vállalt a közigazgatási szolgáltatások megújításában, s ezáltal vonzó befektetési térséggé vált.
A fejlesztések eredményeképpen a polgármesteri hivatal működése is könnyebbé és egyszerűbbé vált: a belső háttérrendszerek által támogatott hivatali munkában nőtt az ügyek érdemi kezelésére fordítható idő, a belső folyamatok letisztultabbá váltak. A projektben alkalmazott informatikai infrastruktúra olyan léptékű technológiai előrelépést jelent a Hivatal számára, amelynek eredményeként a jelenlegi informatikai háttér az üzleti szféra szintjére fejlődött. A siker záloga a HP magas szakmai kompetenciát képviselő csapatának és Eger államigazgatási tapasztalatának sikeres ötvöződése volt.
A megújult portál a város mindennapi életével kapcsolatos eseményeken és turisztikai információkon túl lehetőséget teremt arra, hogy az állampolgárok bizonyos ügyeiket elektronikus úton intézhessék. Az induláskor tíz ügyet lehet teljesen elektronikusan intézni, de ezek száma folyamatosan bővülhet, mert a rendszer tartalmazza a fejlesztéshez szükséges fejlesztőeszközt.
Ahhoz, hogy valaki elektronikusan ügyet indíthasson, a portálon keresztül kezdeményeznie kell a regisztrációt, amelyhez mindössze egyszer kell az Okmányirodába személyesen befáradnia. Amint a törvényi szabályozás lehetővé teszi, a rendszer csatlakozhat a Központi Ügyfélkapuhoz, amelynek köszönhetően egy helyen lehet majd kezelni az országos és helyi jellegű ügyintézést.