Az online részesedése eléri a 10%-ot

A média- és szórakoztatóipar évi 6,6%-os növekedési ütemet produkálva 2010-re elérheti az 1800 milliárd dolláros összértéket - hozta nyilvánosságra a PricewaterhouseCoopers.

A szélessávú Internet-elérés és a mobil technológiák dinamikus terjedése nagymértékben befolyásolja a fogyasztói szokásokat. Az online-, illetve vezeték nélküli csatornákon keresztül lebonyolított vásárlás összértéke 2005-ben elérte a 19 milliárd dollárt, 2010-ig pedig várhatóan 67 milliárd dollárra emelkedik. A PricewaterhouseCoopers felmérése öt kategóriában vizsgálja a digitális technológiákat: online előfizetés videofájlok megtekintésére (digital streaming), zeneszámok letöltése térítés ellenében, online- és vezeték nélküli videojátékok, elektronikus könyvek, valamint online szerencsejátékok.

"Gyakorlatilag a szórakoztatóipar minden területén megfigyelhető az áttérés a digitális terjesztésre, melynek térnyerése nagymértékben javítja az iparág meghatározó vállalatainak eredményességét" - mondta Wayne Jackson, a PricewaterhouseCoopers média- és szórakoztatóipari csoportjának globális vezetője. "Földrajzi tekintetben továbbra is az ázsiai-csendes-óceáni térségtől várunk kiemelkedő növekedési ütemet az iparágon belül, főként a lendületes gazdasági környezet és a helyi fejlesztések eredményeként. Az iparági növekedés hajtómotorja a kétszámjegyű bővülést produkáló Internet-szektor, a televíziós műsorszórás, a szerencsejátékok, valamint a videojátékok piaca." - jelentette Marcel Fenez, a PwC ázsiai-csendes-óceáni régió média- és szórakoztatóipari részlegének vezetője. "Előrejelzésünk szerint 2009-re Kína megelőzi Japánt, és a régió legnagyobb piacává válik."

A növekedés egyik legfontosabb eleme a szélessávú Internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások számának ugrásszerű növekedése, illetve az egyre gyorsabb vezeték nélküli, hordozható eszközök térnyerése. 2005-ben 187 millió háztartás rendelkezett szélessávú Internet-hozzáféréssel, amely igen jelentős előrelépés a 2001-es 30 millióhoz képest. Az előrejelzés szerint 2010-re további 246 millióval bővülve 433 milliós lesz a szélessávval rendelkező háztartások tábora világszerte. A mobil előfizetéssel rendelkező ügyfelek száma szintén rohamosan növekszik. Tavaly világszerte mintegy 1,8 milliárd volt a számuk, amely 2010-re 2,8 milliárdra fog bővülni.#page#

Bár a kalózmásolatok továbbra is visszafogják a piac egyes szegmenseit, a kereskedelmi szövetségek, illetve a kormányzatok egyre komolyabb összefogása eredményeként az általuk okozott károk folyamatosan csökkenthetők. Továbbra is komoly problémákkal kell azonban szembe nézni az ázsiai-csendes-óceáni térségben a televíziós műsorszórás területén. Összességében azonban elmondható, hogy az iparágon belül javuló tendencia figyelhető meg az illegális másolatok ellen folyatott harcban.

A globális hirdetési piac összértéke 6,2%-os bővülési ütem mellett a tavalyi 385 milliárd dollárról 2010-re 521 milliárdra növekszik. Az elmúlt két évre jellemző dinamikus növekedési ütem előreláthatóan 2008-ig megmarad, azt követően a most még lendületesen fejlődő gazdaságok visszafogottabb bővülése nyomán alacsonyabb értékek várhatók. A legdinamikusabban fejlődő hirdetési felület továbbra is az Internet marad, amely éves szinten 18,1%-os fejlődést produkálva  2010-re 52 millárd dolláros összértéket érhet el. Ezzel az online hirdetések 2010-re mintegy 10%-os részt hasítanak ki a hirdetési piacból, szemben a 2002-es alig 3%-os értékkel.

Az amerikai piac a legnagyobb, de ez növekszik a legkisebb mértékben. Az iparág legnagyobb piaca éves szinten 5,6%-os növekedés mellett 2010-re 726 milliárd dolláros összértéket érhet el. A legdinamikusabb fejlődési ütemet a videojátékok (8,9%) és az Internet (8,4%) fogja produkálni. Előbbi esetében a játékkonzolok új generációja, illetve az online- és vezeték nélküli játékok, míg utóbbi esetében a szélessávú hozzáféréssel rendelkező háztartások számának dinamikus bővülése és az azzal járó online hirdetési piaci növekedése a legfontosabb mozgatórugó.

Az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát tömörítő régió - amely méretét tekintve globális szinten a második helyen áll - 6,1%-os növekedési ütem mellett 2010-re 580 milliárd dolláros összértéket érhet el. A térség legdinamikusabban fejlődő országai közé Oroszország és a közép-kelet-európai államok tartoznak, amelyek 12%-os bővülést produkálnak, főként az Internet rohamos terjedésének, valamint a televíziós műsorszórásnak és a videojátékoknak köszönhetően. A következő öt évben a tévés műsorszórás, az online hirdetési piac, illetve az internetes szerencsejátékok terjedése révén továbbra is kétszámjegyű növekedésre számíthatunk. A közvetítések népszerűsége miatt a kiemelt sportesemények (például a labdarúgó vb Németországban és Dél-Afrikában) kiemelkedő jelentőséggel bírnak az adott régió gazdasági fejlődése szempontjából is. Elég, ha csak a szponzorálást vagy az adott eseményhez kapcsolódó ajándéktárgyak értékesítését említjük.

A tavaly még leggyorsabban fejlődő dél-amerikai régió az előrejelzések szerint 2010-ig átlagosan 8,5%-os növekedési ütem mellett 60 milliárdos összértéket érhet el. Kanada 5,9%-os növekedést teljesítve 41 milliárdos értéket érhet el 2010-re, a videojátékok és - főként az észak-amerikai jégkorongligának köszönhetően - a sportpiaci fejlődés eredményeként.

A robbanásszerű kínai növekedés eredményeként a legdinamikusabb bővülést az ázsiai régió produkálja. Kiemelkedő, 9,2%-os növekedési ütem mellett a piac összértéke 2010-re 425 milliárd dollárt érhet el.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo