Az online részesedése eléri a 10%-ot

A média- és szórakoztatóipar évi 6,6%-os növekedési ütemet produkálva 2010-re elérheti az 1800 milliárd dolláros összértéket - hozta nyilvánosságra a PricewaterhouseCoopers.

A szélessávú Internet-elérés és a mobil technológiák dinamikus terjedése nagymértékben befolyásolja a fogyasztói szokásokat. Az online-, illetve vezeték nélküli csatornákon keresztül lebonyolított vásárlás összértéke 2005-ben elérte a 19 milliárd dollárt, 2010-ig pedig várhatóan 67 milliárd dollárra emelkedik. A PricewaterhouseCoopers felmérése öt kategóriában vizsgálja a digitális technológiákat: online előfizetés videofájlok megtekintésére (digital streaming), zeneszámok letöltése térítés ellenében, online- és vezeték nélküli videojátékok, elektronikus könyvek, valamint online szerencsejátékok.

"Gyakorlatilag a szórakoztatóipar minden területén megfigyelhető az áttérés a digitális terjesztésre, melynek térnyerése nagymértékben javítja az iparág meghatározó vállalatainak eredményességét" - mondta Wayne Jackson, a PricewaterhouseCoopers média- és szórakoztatóipari csoportjának globális vezetője. "Földrajzi tekintetben továbbra is az ázsiai-csendes-óceáni térségtől várunk kiemelkedő növekedési ütemet az iparágon belül, főként a lendületes gazdasági környezet és a helyi fejlesztések eredményeként. Az iparági növekedés hajtómotorja a kétszámjegyű bővülést produkáló Internet-szektor, a televíziós műsorszórás, a szerencsejátékok, valamint a videojátékok piaca." - jelentette Marcel Fenez, a PwC ázsiai-csendes-óceáni régió média- és szórakoztatóipari részlegének vezetője. "Előrejelzésünk szerint 2009-re Kína megelőzi Japánt, és a régió legnagyobb piacává válik."

A növekedés egyik legfontosabb eleme a szélessávú Internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások számának ugrásszerű növekedése, illetve az egyre gyorsabb vezeték nélküli, hordozható eszközök térnyerése. 2005-ben 187 millió háztartás rendelkezett szélessávú Internet-hozzáféréssel, amely igen jelentős előrelépés a 2001-es 30 millióhoz képest. Az előrejelzés szerint 2010-re további 246 millióval bővülve 433 milliós lesz a szélessávval rendelkező háztartások tábora világszerte. A mobil előfizetéssel rendelkező ügyfelek száma szintén rohamosan növekszik. Tavaly világszerte mintegy 1,8 milliárd volt a számuk, amely 2010-re 2,8 milliárdra fog bővülni.#page#

Bár a kalózmásolatok továbbra is visszafogják a piac egyes szegmenseit, a kereskedelmi szövetségek, illetve a kormányzatok egyre komolyabb összefogása eredményeként az általuk okozott károk folyamatosan csökkenthetők. Továbbra is komoly problémákkal kell azonban szembe nézni az ázsiai-csendes-óceáni térségben a televíziós műsorszórás területén. Összességében azonban elmondható, hogy az iparágon belül javuló tendencia figyelhető meg az illegális másolatok ellen folyatott harcban.

A globális hirdetési piac összértéke 6,2%-os bővülési ütem mellett a tavalyi 385 milliárd dollárról 2010-re 521 milliárdra növekszik. Az elmúlt két évre jellemző dinamikus növekedési ütem előreláthatóan 2008-ig megmarad, azt követően a most még lendületesen fejlődő gazdaságok visszafogottabb bővülése nyomán alacsonyabb értékek várhatók. A legdinamikusabban fejlődő hirdetési felület továbbra is az Internet marad, amely éves szinten 18,1%-os fejlődést produkálva  2010-re 52 millárd dolláros összértéket érhet el. Ezzel az online hirdetések 2010-re mintegy 10%-os részt hasítanak ki a hirdetési piacból, szemben a 2002-es alig 3%-os értékkel.

Az amerikai piac a legnagyobb, de ez növekszik a legkisebb mértékben. Az iparág legnagyobb piaca éves szinten 5,6%-os növekedés mellett 2010-re 726 milliárd dolláros összértéket érhet el. A legdinamikusabb fejlődési ütemet a videojátékok (8,9%) és az Internet (8,4%) fogja produkálni. Előbbi esetében a játékkonzolok új generációja, illetve az online- és vezeték nélküli játékok, míg utóbbi esetében a szélessávú hozzáféréssel rendelkező háztartások számának dinamikus bővülése és az azzal járó online hirdetési piaci növekedése a legfontosabb mozgatórugó.

Az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát tömörítő régió - amely méretét tekintve globális szinten a második helyen áll - 6,1%-os növekedési ütem mellett 2010-re 580 milliárd dolláros összértéket érhet el. A térség legdinamikusabban fejlődő országai közé Oroszország és a közép-kelet-európai államok tartoznak, amelyek 12%-os bővülést produkálnak, főként az Internet rohamos terjedésének, valamint a televíziós műsorszórásnak és a videojátékoknak köszönhetően. A következő öt évben a tévés műsorszórás, az online hirdetési piac, illetve az internetes szerencsejátékok terjedése révén továbbra is kétszámjegyű növekedésre számíthatunk. A közvetítések népszerűsége miatt a kiemelt sportesemények (például a labdarúgó vb Németországban és Dél-Afrikában) kiemelkedő jelentőséggel bírnak az adott régió gazdasági fejlődése szempontjából is. Elég, ha csak a szponzorálást vagy az adott eseményhez kapcsolódó ajándéktárgyak értékesítését említjük.

A tavaly még leggyorsabban fejlődő dél-amerikai régió az előrejelzések szerint 2010-ig átlagosan 8,5%-os növekedési ütem mellett 60 milliárdos összértéket érhet el. Kanada 5,9%-os növekedést teljesítve 41 milliárdos értéket érhet el 2010-re, a videojátékok és - főként az észak-amerikai jégkorongligának köszönhetően - a sportpiaci fejlődés eredményeként.

A robbanásszerű kínai növekedés eredményeként a legdinamikusabb bővülést az ázsiai régió produkálja. Kiemelkedő, 9,2%-os növekedési ütem mellett a piac összértéke 2010-re 425 milliárd dollárt érhet el.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo