Az Internet a hirdetők számára egyre értékesebb

„A megfelelő adatok már rendelkezésre állnak, ez azonban önmagában nem elég. A jövőben az online médiumok, a médiaügynökségek és a kutató cégek összefogására, a hirdetők felé irányuló egységes kommunikáció erősítésére van szükség ahhoz, hogy tovább növekedjék az internet reklámpiaci részesedése” – hangzott el a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete által rendezett tegnapi kerekasztal-beszélgetésen.

- Az internetes médiumok látogatottságát mérő rendszer szinte tökéletes mennyiségi mutatókat produkál: digitális technológia rögzíti a látogatások és a letöltött oldalak számát - – fogalmazott vitaindítójában a beszélgetést vezető Krecz Tibor médiaszakértő. A szakember szerint azonban a reklámpiac egyelőre még nem kellő mértékben jutalmazza az adatszolgáltatás minőségét, aminek fő oka, hogy az ügynökségeknek a mennyiségi mutatók mellett a ma elérhetőnél gyakrabban frissített minőségi adatokra lenne szüksége. Ezek a szocio-demográfiai adatok segítenek a látogatók vásárlóértékének pontosításában, a célcsoportra történő tervezésben.

A résztvevők – köztük a mérésekkel foglalkozó cégek, tartalomszolgáltatók és médiavásárlók képviselői - egyetértettek abban, hogy a piacon ma jelenlévő, egymásnak sokszor ellentmondó adatokat közlő mindkét mérés megfelelő színvonalú és módszertanilag hibátlan. Az ellentmondásokat az okozza, hogy a két eszköz nem ugyanazt méri, ezért nehéz az eredmények összehasonlítása. A felszólalók többsége ugyanakkor problémásnak ítélte azt a tendenciát, hogy egyes tartalomszolgáltatók a magasabb összlátogatottsági adatok elérése érdekében független oldalakat közösen auditáltatnak. Ennek megszüntetése szakmai konszenzussal, az önszabályozás kiterjesztésével volna megoldható, és tisztább reklámpiaci helyzetet teremthetne.

Több hozzászóló felhívta azonban a figyelmet arra, hogy a piac kiépülése időigényes folyamat: az internet fokozatosan egyre fontosabbá válik a hirdetők számára, hiszen a magas státuszú fogyasztók elérésére nagyon alkalmas médium. Mindezt már adatok is alátámasztják: a 2003-as évet a vezető hazai tartalomszolgáltatók többsége pénzügyileg sikeres évnek tekinti, az internet reklámtortából való részesedése az elmúlt években folyamatosan dinamikusan növekszik.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo