A Yahoo és a Google amerikai internetes kereső és tartalomszolgáltató bejelentette, hogy kísérleti jelleggel együttműködik az internetes reklámozás területén. A Yahoo bekebelezésére törekvő Microsoft szoftveróriás máris bírálta a vállalkozást, mondván, hogy az ellentmond a versenyszabályoknak.
A kísérleti együttműködés keretében a Yahoo böngésző oldalaira felveszi a Google által elhelyezett hirdetéseket. A kísérlet két hétig tart, a Yahoo.com amerikai internetes oldalra korlátozódik és csak a Yahoo!-n végzett keresések 3 százalékát érinti - közölte a vállalat.
A megállapodásra a Microsoft bekebelezési szándékával szembeni "alternatív stratégiák keresése" keretében került sor a The Wall Street Journal szerint. A lap úgy tudja, hogy a Yahoo három stratégiai megoldást dolgoz ki, amellyel a részvényeseit kívánja meggyőzni, hogy ne fogadják el a Microsoft felvásárlási ajánlatát.
Ezek egyike a Google-lal való reklámegyüttműködés. A másik lehetséges megoldás a Time-Warner csoport tulajdonában lévő AOL-lal való fúzió. A lap internetes kiadása által idézett jól értesült forrás szerint azonban "bőven van még tennivaló, amíg a Yahoo! és az AOL között alá lehet írni a fúziós megállapodást". A harmadik lehetséges megoldás a Yahoo! részvényeinek tömeges visszavásárlása.