AI tervezné meg a tökéletes trailert

A 20th Century Fox kutatói a mesterséges intelligencia bevetésével igyekeznek finomra hangolni a filmek csalogató előzeteseit, írja a Bitport.

Nem elég jó mozit készíteni, azt el is kell tudni adni előre a közönségnek, hogy aztán a premier hetében elindulhasson a kasszacsörgés. Ezt a nagyon fontos marketingfázist igyekeznek tökélyre hangolni a 20th Century Foxnál azzal, hogy mélytanuló algoritmussal támogatott elemzéseket készítenek a filmekhez összevágot teaserekről.

Nem mutatják be a csirkeszendvicsipart leleplező filmet
Morgan Spurlock 2004-ben egycsapásra világhírű lett a gyorséttermek kultúráját kipellengérező Super Size Me című dokumentumfilmmel. Ennek folytatásában most a csirkeszendvics-megabiznisz árnyoldalait leplezi le. Pontosabban leplezné.
Előrejelzi a célközönséget

A figyelemfelkeltő, sok dolgot sejtető, akciókban vagy éppen drámai jelenetekben dúskáló teaserek elkészítése nehéz műfaj, ám a filmesek (és leginkább a marketingesek) nagy segítséget kaphatnak a fent említett fejlesztéstől. A Bitport által idézett tanulmány alapján a kutatóknak sikerült egy olyan szoftvert alkotni, amely nagy pontossággal előrejelzi, egy adott alkotást milyen demográfiai csoport tagjai fognak megnézni, attól függően, hogy az előzetes melyik változatával találkoznak.

A Merlin Video elnevezésű szoftver jóslásának alapját egy adatbázis adja, amely sok száz film előzetesét és a tényleges, részletes nézettségi adatokat köti össze. Ezek alapján a mesterséges intelligencia elemezte a felvételeket, és minták után kutatott. Az algoritmus olyan elemeket vett figyelembe, mint például a jeleneteknél használt színek, hogy milyen arcok bukkannak fel, látszanak-e külső tájak, milyen világos a felvétel, stb.

A múlt tanulmányozása ez esetben is a jövő jobb előrejelzéséhez vezetett, hiszen a tesztek alapján a rendszer igen pontosan meg tudja mondani, hogy egy filmet kik fognak megnézni a mozikban, vagy éppen streaming szolgáltatás keretében.

Vannak azonban még fekete foltok a rendszerben, hiszen egyelőre csak képi elemzés történik, de például a jelenetek logikai összekötése (száguldó autókat mutatnak, majd később egy robbanást), vagy szövegek értelmezése nincs a tárházban. A kutatók azt ígérik, hogy ilyen irányban próbálnak majd továbblépni, hogy még pontosabb előrejelzések születhessenek.

Személyre szabott élmény

A célzott marketing régóta létező fegyver az eladni szándékozók körében, de ez az internet megjelenésével, a technológia fejlődésével egyre csak fokozódik. Merlint is elsősorban ilyen szerepkörben lehet majd talán a legnagyobb hatékonysággal bevetni. A filmforgalmazók, producerek eleve olyan előzeteseket készíttethetnek majd, amelyek az eredetileg megcélzott közönség figyelmét keltik fel. Sőt, ha ez a réteg túlságosan heterogén, akkor a digitális csatornákon különféle verziókkal lehet bombázni a potenciális nézőket, attól függően, hogy számukra melyik változat ígérkezik a legérdekesebbnek.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo