A személyesebb a nyerő

Gyakran hangoztatott közhely, hogy a high-tech világban csak egy tény állandó; a változásé - ezért igen nehéz vállalkozás még igen rövid időintervallumban is trendekről jósolni.

Jóllehet majd mindenkinek ismerősek az olyan webóriások, mint a Google, a Yahoo vagy az Amazon, az elmúlt egy év bizonyítani látszik, hogy pozíciójuk azért közel sem megingathatatlan. A tavalyi év bizony a YouTube-ról, a MySpace-ről , a Bebo-ról , és a Facebook-ról szólt. A kifejezetten a csúcstechnológiás kis vállalkozások beindítására szakosodott Consort Partners munkatársa, Kathy Johnson szerint a fókuszban idén is ezen cégek maradnak majd, tovább színesítve a Web 2.0 világot.

A nagy forgalmú szájtok fejlődési irányát - Johnson a BBC-nek adott interjújáben kifejtett véleménye szerint  - az oldalak egyre pontosabban aktualizált személyessége jellemez majd. Példának okáért, bár a webáruházak, mint az Amazon, ugyan kínál új termékeihez ajánlásokat, azok többnyire a gyártók által közölt sablonos formában jelennek meg, amelyeknél a vásárlók jobban szeretnek megbízható forrásból tájékozódni. Ilyenek az egy-egy termék vagy érdeklődési kör alapján szerveződő online közösségek, amelyeknek igen magas a véleményformáló szerepük. Ennek megfelelően mára a cégek elkezdtek üzleti hírnév-menedzsmenttel foglalkozni és igyekeznek a megjelenő megízható ajánlásokat a felhasználók számára elérhetővé tenni.

Nem fejleszthetők tovább?

A mobil-kommunikációs technikák egyre könnyebb és egyszerűbb volta miatt a jövő szoftveres alkalmazásai nem fejleszthetők a mostani úton tovább, véli Philippe Courtot, az online biztonsággal foglalkozó Qualys elnöke. A trend az, hogy a forgalmazás és termékkiszolgálás költségei egyre magasabbak, a vásárlói elégedettség viszont egyre jobban csökken. Ezért ahelyett, hogy egy konkrét szoftvert vásárolnánk és azt további fejlesztésekkel bővítgetnénk, a cégek több és több olyan alkalmazást kínálnak majd, ami mint egy webböngésző segítségével az internetet használva kezeli majd a feladatokat. A szakember emellett újabb nagy konszolidációs, felvásárlási lázat jósol is, amely szerint néhány ma is piacvezető egyeduralma fog jellemezni .

Több kutató, mint Dr Martin Illsley, az Accenture tanácsadó cég munkatársa is nagy évet jósol a mobil technológiáknak, különösképpen az egyre inkább jó minőségű kamerás gépek miatt. Vélekedése szerint ezek még sok fejtörést okoznak majd jó néhány olyan cégnek, ahol a vevő könnyen reklamálhat akár képen is a weben keresztül bizonygatva igazát a kérdéses helyzetben. Mindemellett úgy véli lassanként elérkezik az egyszerűbb robotok korszaka is, amelyek nem összetett feladatok megoldásában, hanem olyan esetekben mint a takarítás, csomagolás vagy az egyszerű ellenőrzési feladatok lesznek a mindennapok részei.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo