A gyerek? Épp internetezik!

A legfrissebb Eurobarometer felmérés tanúsága szerint a kontinens legifjabb generációja számára az internet és a mobiltelefon használata szinte magától értetődő, a fiatalok általában ezek veszélyeivel is tisztában vannak. Szüleiktől ezekkel kapcsolatban ugyanakkor csak nagyon ritkán kérnek segítséget

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

"Most először készült olyan felmérés, amelyben gyermeket kérdeztek meg Európa-szerte az online technológiák használatával kapcsolatos szokásaikról: arról, hogy mennyit barangolnak az interneten szórakozásból, mennyit iskolai feladataikkal kapcsolatban, és hogyan védekeznek a veszélyes helyzetek ellen" - nyilatkozta Viviane Reding, a Bizottság információs társadalomért és médiáért felelős tagja. A felmérés tanúsága szerint az európai fiatalok ilyen magabiztosan sajátítják el a digitális technológiák használatát, mely kulcsfontosságú a tudásalapú társadalom fejlődése szempontjából.

Az Eurobarométer által végzett felmérés keretében 9-10, illetve 12-14 éves gyermekeket kérdeztek meg az EU 27 országában, valamint Norvégiában és Izlandon arról, hogy miként használják a különféle online technológiákat, és hogyan reagálnak, ha az internet és a mobiltelefon használata során problémákkal szembesülnek, vagy veszélyes helyzetbe kerülnek. (Egy amerikai felmérés szerint a fiatalok a "szexragadozók" legbizotsabb célpontjai.)

Szörfölés, chat, sms

A felmérésből az derült ki, hogy az Európa különböző részein élő gyermekek igen hasonló módon használják az említett technológiákat: a számítógépet leginkább online játékra, szörfölésre vagy csetelésre, míg a mobiltelefont elsősorban sms-ezésre, a szülőkkel és barátokkal való beszélgetésre használják a gyerekek. A legtöbben naponta többször is használják az internetet, és saját mobillal is rendelkeznek. Míg az internethasználatot némileg korlátozzák a szülők, a mobiltelefonálást kevésbé ellenőrzik, így a gyermekek e téren nagyobb szabadságot élveznek. (Az egyel idősebb korosztály már korlátozás nélkül szörföl a neten...)

A gyerekek általában tisztában vannak az olyan potenciális online kockázatokkal is, mint a vírusok, a nem kívánatos tartalomhoz való hozzáférés, a személyazonossággal való visszaélés vagy az idegenekkel való potenciálisan veszélyes találkozások. Bár a gyermekek ismerik ezen kockázatokat és az óvintézkedéseket, a legtöbben inkább saját maguk vagy a barátaik segítségével oldanának meg egy esetleges problémát, és csak legvégső esetben, nagyon súlyos helyzetben fordulnának a szüleikhez.

Az Eurobarométer vizsgálatának eredményei segítenek a Bizottságnak annak továbbgondolásában, hogy miként járulhat hozzá legjobban az EU Biztonságosabb internet programja ahhoz, hogy a gyermekek szerte Európában biztonságosan használhassák az internetet és a mobiltelefont.

A felmérés ezen az oldalon olvasható.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo