A turisták mindent szeretnek, ami kütyü és könnyíti az életüket

A technológia folyamatos előrehaladása kihat a turisztikai iparágra is, különösen az ügyfelekkel való interakciókra. Az új műszaki megoldások segíthetnek a cégeknek hatékonyabban működni, valamint még jobban megfelelni az ügyfelek elvárásainak – derül ki a vezető adatelemző cég, a GlobalData felméréséből, amelyet a turizmus.com tett közzé.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A társaság munkatársa kutatásukkal kapcsolatban rámutatott, hogy „Az utazási iparág középpontjában még mindig a tartalmas emberi interakciók állnak. Ugyanakkor a vállalkozásoknak ahhoz, hogy sikeresek legyenek, egyensúlyt kell találniuk a technológiai innovációk és az emberi tényezők között. A technológiai fejlesztések idején is mindig az ügyfélélmény tökéletesítése kell, hogy a vállalkozások elsődleges célja legyen".

fotó: flickr/re:publica

A tanulmány szerint a kiterjesztett és virtuális valóság (AR és VR) főként a tartalommarketing és a vendégélmény javítása terén lehet alkalmazni. Egy légitársaság vagy egy szálloda ezek segítségével meggyőző módon tudja bemutatni szolgáltatásait.

A mesterséges intelligencia (AI) számos egyre gyakrabban használt innováció alapját adja a turisztikai szektorban. Ide tartozik a gépi tanulás, a chatbotok és a robotok világa. A mesterséges intelligencia segítségével automatizálni lehet olyan feladatokat, amelyek korábban emberek végeztek, illetve fel lehet gyorsítani bizonyos tanulási folyamatokat.

Ugyanakkor a minőség és a teljesítmény javulhat, miközben a költségek csökkennek.

A dolgok internete (IoT) olyan különböző, egyértelműen azonosítható elektronikai eszközöket jelent, amelyek képesek felismerni valamilyen lényegi információt, és azt egy internet alapú hálózaton egy másik eszközzel kommunikálni.

Jó példa ennek alkalmazására a Lufthansa, amely egy applikáción az elveszett csomagok követését teszi lehetővé az utasok számára a mobil beszállókártyájukon elhelyezett link segítségével.

Ennyi turista még nem járt Magyarországon
Sosem tapasztalt léptékű fejlesztések zajlanak évről-évre és az idén is jelentős beruházások várhatók a turizmusban – hangoztatta sajtótájékoztatóján Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. 2017-ben minden idők legjobb turisztikai évét könyvelhettük el – mondta.
Egyre több ügyfél használja a hangalapú interakciókat a gépelés helyett. Több hotel is kísérletezik hanggal aktiválható eszközökkel. ilyen például a W Austin - Marriott International, a Kimpton Alexis Hotel és a Westin Buffalo.

Az emberek utazás közben is szeretnének folyamatosan online kapcsolatban lenni, akár azért, hogy hasznos utazási tippeket kapjanak vagy hogy megosszák élményeiket barátaikkal. Ennél fogva érdemes beruházniuk a vezeték nélküli hálózatokba a turisztikai szolgáltatóknak is.

A hordozható eszközök piaci bevezetése nem indult túl lendületesen, de halad, ma már egyre több cég használja őket. A Wald Disney élményparkokban például a látogatók olyan „Varázskarkötőt” kapnak, amely folyamatos kapcsolatban áll a park hálózatával, így csökkenthetők a sorban állási idők, mindig lehet tudni, merre jár az illető és éppen milyen tevékenységet végez.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo