A társaság munkatársa kutatásukkal kapcsolatban rámutatott, hogy „Az utazási iparág középpontjában még mindig a tartalmas emberi interakciók állnak. Ugyanakkor a vállalkozásoknak ahhoz, hogy sikeresek legyenek, egyensúlyt kell találniuk a technológiai innovációk és az emberi tényezők között. A technológiai fejlesztések idején is mindig az ügyfélélmény tökéletesítése kell, hogy a vállalkozások elsődleges célja legyen".
A tanulmány szerint a kiterjesztett és virtuális valóság (AR és VR) főként a tartalommarketing és a vendégélmény javítása terén lehet alkalmazni. Egy légitársaság vagy egy szálloda ezek segítségével meggyőző módon tudja bemutatni szolgáltatásait.
A mesterséges intelligencia (AI) számos egyre gyakrabban használt innováció alapját adja a turisztikai szektorban. Ide tartozik a gépi tanulás, a chatbotok és a robotok világa. A mesterséges intelligencia segítségével automatizálni lehet olyan feladatokat, amelyek korábban emberek végeztek, illetve fel lehet gyorsítani bizonyos tanulási folyamatokat.
Ugyanakkor a minőség és a teljesítmény javulhat, miközben a költségek csökkennek.
A dolgok internete (IoT) olyan különböző, egyértelműen azonosítható elektronikai eszközöket jelent, amelyek képesek felismerni valamilyen lényegi információt, és azt egy internet alapú hálózaton egy másik eszközzel kommunikálni.
Jó példa ennek alkalmazására a Lufthansa, amely egy applikáción az elveszett csomagok követését teszi lehetővé az utasok számára a mobil beszállókártyájukon elhelyezett link segítségével.
Az emberek utazás közben is szeretnének folyamatosan online kapcsolatban lenni, akár azért, hogy hasznos utazási tippeket kapjanak vagy hogy megosszák élményeiket barátaikkal. Ennél fogva érdemes beruházniuk a vezeték nélküli hálózatokba a turisztikai szolgáltatóknak is.
A hordozható eszközök piaci bevezetése nem indult túl lendületesen, de halad, ma már egyre több cég használja őket. A Wald Disney élményparkokban például a látogatók olyan „Varázskarkötőt” kapnak, amely folyamatos kapcsolatban áll a park hálózatával, így csökkenthetők a sorban állási idők, mindig lehet tudni, merre jár az illető és éppen milyen tevékenységet végez.