A várakozások szerint három éven belül a Föld minden második lakosának lesz okostelefonja. (Már ma is rekordokat dönt az értékesítés.) A cégvezetők többsége már ma is rendelkezik ilyennel, igaz, sokan inkább szórakozásra használják. Még. A mobil internet egyre általánosabbá és megbízhatóbbá válásával, valamint a gazdasági helyzet által kikényszerített hatékonyságnövekedés miatt azonban a mobiltelefon az üzleti életben is mind nagyobb szerephez jut. Az Accenture 2012. eleji felmérése azt mutatta, hogy az informatikai szakemberek több mint kétharmada (67 százalék) szerint a mobilitás legalább akkora vagy még nagyobb hatással lesz a vállalatok működésére, mint az internet a 90-es években. A válaszadók hasonló arányban (69 százalék) tervezik, hogy IT-költségvetésük több mint 20 százalékát mobilitással összefüggő projektekben használják fel.
A legtöbb okostelefon-szolgáltatást egyébként többet és rendszeresebben használják a nők a férfiaknál az Ericsson ConsumerLab kutatási eredményei alapján, tehát elsősorban nekik köszönhető az okostelefonok növekvő népszerűsége.
A trendet természetesen az alkalmazások készítői is érzékelik. Jól mutatja ezt, hogy az alkalmazásboltokban elérhető üzleti programok száma megkétszereződött az elmúlt egy év alatt a research2guidance kutatócég adatai szerint. Ezeknek viszont mindössze 14 százaléka tekinthető „vállalati kulcsalkalmazásnak”. Mintegy 37 százalék egyes üzleti szegmenseket képes kiszolgálni, 33 százalékuk nem kifejezetten üzleti felhasználók számára készült, a többi pedig valójában nem releváns opciókat kínál. Pedig az okostelefon és egy mobilinternet-hozzáférés nagyságrendekkel növelheti a cégek hatékonyságát.
Az igazán hasznos vállalati mobilalkalmazások nem a meglévő operációs rendszerekre készült programok butított változatai, hanem kifejezetten mobilra fejlesztették őket, így kihasználhatják az itt meglévő speciális lehetőségeket – például a GPS-t vagy a kamerát. Az alapvető, kommunikációs lehetőségek mellett a mobil használható távoli adatelérésre – ami felgyorsíthatja például a vezetői döntések meghozatalát –, segíthet az utolsó pillanatban adatokat gyűjteni egy tárgyalás előtt, az értékesítőknek gyorsabban megtalálni a következő ügyfelet, vagy lehetővé teszi prezentáció megtartását bármilyen más eszköz nélkül.
Nemcsak a vállalat belső működése válhat általa hatékonyabbá, de a marketing és az értékesítés szempontjából is hatalmas lehetőségeket tartogat. Használható az ügyfelek igényeinek felmérésére, a meglévő ügyfelek megtartására, megismerésére és oktatására is. Ha mobilalkalmazásra nem is futja, legalább a cég honlapjának mobilra optimalizált verzióját érdemes megcsináltatni első lépésként.