Hegyi Gyula, az Európai Parlament képviselője szerint a városi útdíj az egyik példája annak, hogy miként lehetne a munkavállalást terhelő adók, járulékok csökkentése miatt kieső bevételeket a környezetszennyező tevékenységekre kivetett adókkal pótolni az állami büdzsében. A városi útdíj alkalmazásával Stockholmban 20-25 százalékkal csökkent a belvárosi autóforgalom és 40 százalékkal többen használják a tömegközlekedést - mondta a képviselő.
Az Európai Unió zöld adóreform nélkül nem teljesítheti a 20 százalékos energiafelhasználás csökkentésre és a megújuló energiák 20 százalékos használatára vonatkozó vállalását. Az európai parlamenti képviselő üdvözölte azt a javaslatot, hogy már a közeljövőben a gépkocsiadók 50 százalékát a szennyező anyag kibocsátás alapján állapítsák meg.