A fertőzésveszély minimálisra csökkentése érdekében most különösen fontos, hogy az emberek csak a lehető legrövidebb ideig tartózkodjanak a boltokban, áruházakban is. A kereskedelmi vállalkozások a gyors és gördülékeny kiszolgálás feltételeinek biztosításával tehetnek a legtöbbet vásárlóik és munkavállalóik egészségének védelméért.
A hatóság a járványhelyzet okán azt is vizsgálja adventi ellenőrzéseinél, hogy a kiszolgálás minősége megfelelő-e, és hogy milyen gyakorlatot követnek a cégek a várakozási időről szóló tájékoztatásban.
A közlemény idézte Keszthelyi Nikolettát, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárát, aki elmondta, folyamatos a fogyasztóvédelmi jelenlét a karácsonyi időszakban a boltokban és a webáruházakban. A vevők a kiszolgálási idő ismeretében dönthetnek akár úgy is, hogy később térnek vissza az üzletbe, a tervezett beszerzést máskorra halasztják. Az idősek számára fenntartott vásárlási idősávok miatt is hasznos tisztában lenniük azzal, hogy a pénztárakban és árukiadásnál előreláthatóan mennyit kell várakozniuk. Az ellenőrzés eredményei alapján a tárca megvizsgálja majd, hogy a vállalkozások milyen módon és körben kötelezhetőek szabályozási eszközökkel a kiszolgálási idővel kapcsolatos tájékoztatásra - tette hozzá az államtitkár.
A fogyasztóvédelem a járványhelyzetre tekintettel fokozott figyelmet fordít az online kereskedelemre. A karácsonyi időszakban a fővárosi és megyei kormányhivatalok, az ITM akkreditált laboratóriumai és IT Laboratóriuma vizsgálják az üzletek mellett a webáruházakat és vásárlásra szolgáló applikációkat is. A szakemberek ellenőrzik az árak szabályos feltüntetését, az általános kereskedelmi előírások betartását, a panaszügyintézésről szóló tájékoztatást. Próbavásárlásokkal is igyekeznek elejét venni a vásárlók megtévesztésének. A kiszolgálás minősége mellett kiemelt ellenőrzési terület a termékbiztonság, a veszélyes termékek kiszűrése - olvasható a minisztérium közleményében.