A tételes adó mértékét az állami adó- és vámhatóság a honlapján a tárgyév január 12. napjáig közzéteszi. Az adót az adóévet követő év február 25. napjáig, az adóalanyiság év közbeni megszűnése esetén pedig az adóalanyiság megszűnését követő 30 napon belül kell bevallani és megfizetni.
A tervezet szerint a kifizetőtől származó bevételhez kapcsolódó kiegészítő adó mértéke 15 százalék, amelynek megállapítása során a fizetendő tételes adó összegét beszámítják. Az éves bevételi keretösszeg a jelenlegi kata 18 millió forintos értékéről 22 millió forintra emelkedik, az ezt meghaladó bevételrész után 40 százalékos különadót kell fizetni.
Ezzel párhuzamosan a főfoglalkozású kisadózó társadalombiztosítási ellátásainak alapja is emelkedik: a főfoglalkozású kisadózó a társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló törvény szerint biztosítottnak minősül, és a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló törvény szerinti valamennyi ellátásra jogosultságot szerez. Az ellátások számításának alapja havonta 2027-ben 317 ezer forint, 2028. január 1-jétől pedig a tárgyévi minimálbér összege.
A nem főfoglalkozású kisadózó e jogállása alapján biztosítottnak nem minősül, társadalombiztosítási és álláskeresési ellátásra jogosultságot nem szerez.