„Egyelőre korai trendfordulóról beszélni, hiszen korábban is rendszeresen előfordult, hogy egy-egy hónap számottevő, egyszeri forgalomnövekedést produkált. A piacon továbbra is jelen vannak olyan, a keresletet visszafogó tényezők, mint a lakosság jövedelmi helyzete, a csak lassan csökkenő kamatkörnyezet, illetve az újautó-piac továbbra is visszafogott teljesítménye. Azonban mivel az előző év utolsó két hónapjában igen visszafogott volt a piac forgalma, amennyiben idén nem lesz újabb visszaesés, az idei átírások száma néhány ezerrel akár meg is haladhatja a tavaly beállított 825 ezres rekordértéket"– hűti a várakozásokat Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
Annak magyarázata, hogy a viszonylag gyenge kereslet mellett hogyan tud a használtautó-piac évről évre újabb rekordforgalmat produkálni, a forgalomban lévő személyautók folyamatosan, évente átlagosan 120 ezerrel növekvő számában keresendő. 2023 végére már mintegy 4,2 millió személyautó lesz forgalomban, csaknem 600 ezerrel több, mint 2018 végén.
A magyarországi használtautó-piacon leggyakrabban alsó-középkategóriás személyautók, illetve kisautók cserélnek gazdát, előbbieknek 29, utóbbiaknak 22 százalék volt az aránya az első tíz hónapban. Az alsóközépkategória legnépszerűbb modelljei az Opel Astra (5,3 százalék), a Ford Focus (2,8 százalék) és a Volkswagen Golf (2,7 százalék).
A kisautók listáját magasan a Suzuki Swift (4,4 százalék) vezeti, amelyet az Opel Corsa (2,1 százalék) és a Volkswagen Polo (1,6 százalék) követnek. A leggyakoribb modellek között a felső-középkategória a Volkswagen Passattal (2,6 százalék), a Skoda Octaviával (2,4 százalék) és a BMW 3-as szériával (2,3 százalék) képviselteti magát (ez utóbbi két modell tavalyhoz képest helyet cserélt a gyakorisági listán.)