Végre zsebükbe nyúlnak a nagyvállalatok vezetői

Jelentős változások mentek végbe a nagyvállalatok beruházási hajlandóságában – derült ki a K&H nagyvállalati növekedési index 2025 második negyedéves kutatási adataiból. Noha a következő tizenkét hónapban romló árbevétel-nyereség aránnyal kalkulálnak a cégvezetők, mégis a cégek 42 százaléka tervez valamilyen fejlesztést, miközben az előző két mérési ciklusban a 27 százalékot sem érte el a fejlesztést tervezők aránya. Most pedig 15 százalékuk az eddigieknél többet is tervez fordítani fejlesztésre, mint eddig. Ez pedig azt jelenti, hogy kétszer annyian emelik a beruházások értékét az előző negyedévben mért értékekhez képest, ráadásul az elmúlt két évben nem volt tapasztalható hasonló – 10 százalékpontot meghaladó – mértékű növekedés a beruházási büdzsében. A legnépszerűbb invesztíció toronymagasan a technológiai jellegű beruházás, a cégek közel harmada erre költ.

Ha már fejlesztenek, mélyen zsebükbe nyúlnak a cégvezetők

Nemcsak a beruházási kedv indult növekedésnek a nagyvállalatok körében, hanem annak a volumene is. Ez különösen érdekes tény annak fényében, hogy egyébként romló árbevétel-nyereség aránnyal számolnak a nagyok. Mégis, az előző negyedév adataihoz képest kétszer annyian gondolkodnak a beruházásra allokált összeg emelésében. Ez azt jelenti, hogy a cégek egyötöde növeli a fejlesztései értékét a következő egy évben. Hasonló szintű, vagyis 10 százalékpontot meghaladó mértékű növekedést utoljára 2023 nyarán mért a kutatás e tekintetben. Szektor szerint a szolgáltatók viszik a prímet: közel minden harmadik cégnél kalkulálnak emelkedő büdzsével, és az iparban is jelentősen megnőtt ez az arány: jelenleg 22 százalékuk számol emelkedő összeggel az előző negyedév 8 százalékához képest. A kereskedelmi szektor a legkevésbé optimista, náluk ez a mérték mindössze 14 százalék.

„A beruházási célok közül toronymagasan a technológiai jellegű fejlesztéseken van a hangsúly, a nagyvállalatok közel harmada erre fordítja a fejlesztési keretét, emellett a folyamatok optimalizálása kap még jelentősebb figyelmet. A hazai vállalati banki piac egyik legnagyobb, független szereplőjeként a K&H-nál üdvözöljük a technológiai és digitalizációs törekvéseket a nagyvállalatok részéről. Finanszírozóikként folyamatosan azon dolgozunk, hogy innovatív termék- és szolgáltatásportfóliónkkal partnereik lehessünk ezirányú céljaik megvalósításában” – emelte ki a szakember.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo