Vasárnap a vásárlókat a nagy boltok vonzzák

A vasárnapi vásárlás egyre inkább szokásba jön. A hipermarketek forgalmából és a Cash&Carry áruházakban a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseiből már 10-10 százalék jut a hét utolsó napjára. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet kereskedelmi elemzése.

A modern bolttípusokban 2001-ben vasárnaponként mind a vásárlások száma, mind a költés nőtt az előző évhez képest. Országosan a napi fogyasztási cikkek összes vásárlásából 4 százalék jutott a hét utolsó napjára a múlt évben, szemben a 2000. évi 3 százalékkal. Értékben 4-ről 5-re nőtt a vasárnapra jutó rész a hét napjainak forgalmából. Ez azt mutatja, hogy a vasárnapi vevők az átlagosnál többet költenek.

Az összes forgalomból a hipermarketek vasárnapi részesedése a tavalyelőtti 9 százalékról múlt évben 10-re, a Cash&Carry áruházakban a háztartások beszerzéseiből 8-ról 10-re, a szupermarketekben 3-ról 4-re, a drogériákban 2-ről 3-ra, a diszkontokban 1-ről 2 százalékra nőtt. A kis boltok részesedése 3 százalékkal stagnál.
Az élelmiszerek és háztartási vegyi cikkek beszerzésének legerősebb napja országosan a péntek, az összes forgalom 20 százalékával. Ezután következik a szombat 19, a szerda és csütörtök egyaránt 15, míg a hétfő és kedd 13-13 százalékkal – a 2001. évi adatok szerint. Az egy évvel korábbihoz képest annyi a változás, hogy kiegyenlítettebb lett az egyes napok forgalma.

Az egyes bolttípusoknál azonban jelentős eltérések tapasztalhatók. A hipermarketekben a péntek és szombat egyforma erős, a hét első fele pedig gyengébb, különösen a hétfő. A szupermarketekben a péntek dominál, és ez még inkább érvényes a diszkontokra. Szombat a legerősebb nap a háztartások beszerzéseinél a C+C áruházakban és az önálló kis boltokban. A vegyes élelmiszer üzlettípusok sorában a lánchoz tartozó kis boltokra jellemző a forgalom legegyenletesebb megoszlása a hét napjai között. Péntek-szombatra jut forgalmuk 19-19, a többi hétköznapra pedig 15-15 százaléka.


Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo