Vásárlói felmérés a Tesco termékekről

A Tesco Globál Áruházak Rt. megbízásából a Szinapszis piackutató cég 2002. tavaszán felmérést készített a két saját márkás termékcsaládja egyike, a Tesco márkanév alatt forgalmazott termékek ismertségéről, és az azokkal kapcsolatos vásárlási szokásokról. A cég több száz Tesco vásárlót kérdezett meg megközelítőleg egyenlő arányban Budapesten, és öt vidéki nagyvárosban.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megkérdezettek csaknem 72 százaléka vásárolt már Tesco márkájú terméket, további 11 százalékuk ismeri, azonban még nem próbálta ki azokat. A 36-45 illetve az 56-65 évesek csakúgy, mint a férfiak több mint háromnegyede ismeri és kipróbálta már a Tesco termékeket, míg a négytagú vagy annál nagyobb családok esetében 86 százalék vásárolja ezeket a cikkeket.

A Tesco termékek megvásárlása mögött meghúzódó legfőbb szempont a válaszadók háromnegyedénél a kedvező ár volt, míg 23 százalékuk a jó minőséget nevezte meg. A megkérdezettek többsége (80%) állította, hogy a Tesco termékek olcsóbbak márkás társaiknál. 70 százalékuk vélekedett úgy, hogy a Tesco termékek minősége megegyezik, illetve esetenként akár jobb is az ismert márkás termékekénél. Ugyanakkor csaknem az összes interjúalany egyetértett abban, hogy a Tesco márkanévvel ellátott áruk az előzetes várakozásoknál jobb, vagy annak megfelelő minőséget képviselnek.

A kutatás a Tesco termékek vásárlásának gyakoriságára is kiterjedt. A válaszok alapján a megkérdezettek több mint 50 százaléka vásárol legritkábban kéthetente ilyen cikkeket. A legnépszerűbb Tesco termékek között szerepel a chips, tejtermékek, virsli, WC papír, tea, papír zsebkendő vagy az elem. Míg az interjúalanyok több mint 83 százaléka ismeri a Tesco termékeket, addig a versenytársak esetében (Spar- 58,1%, Cora 13,7%, Auchan 4,4%) a saját márkás termékek ismertsége lényegesen alacsonyabb.

A Tesco mára a világ hiper-, és szupermarketei között a legnagyobbak egyike saját márkás termékei számának tekintetében, amelyeket jelenlegi formájában 8 évvel ezelőtt vezetett be Angliában. A Tesco a kezdetek óta forgalmaz saját márkás termékeket, hiszen a név, Tesco, is egy ilyen termék, egy tea márkanevére utal, (T.E. Stockwell) kombinálva az alapító, Cohen nevével.

A Tesco Magyarországon saját márkás Gazdaságos termékcsaládját 1998-ban vezette be. Ezt követően 2001. februárjában kezdte el forgalmazni Tesco termékeinek skáláját, amely mára már nagyobb számban van jelen az áruházakban, mint a Tesco Gazdaságos termékek. A Tesco cikkek a Gazdaságos termékeknél magasabb minőségkategóriát képviselnek, az ismert márkák minőségével megegyeznek, viszont esetenként akár 20%-kal is olcsóbbak. Jellemzőiket a “Minőség Olcsón” szlogen hűen foglalja össze.

A Tesco termékeket a világon mindenhol forgalmazzák, ahol a társaság jelen van. Anglia után a Tesco márkanév alatt forgalmazott cikkeket, mind a térséget tekintve, mind világviszonylatban Magyarországon elsőként vezették be. Jelenleg több mint 360 Tesco márkanévvel ellátott terméket árusítanak az áruházlánc egységeiben Magyarországon, melyek száma napról napra bővül. Ezeknek a termékeknek a többsége élelmiszer, azon belül is leginkább szárazáru.

A Tesco termékeket mára a vásárlók már megszokott mozdulattal emelik le a polcokról, hiszen tudják, hogy a Tesco névhez egy megbízható minőségű és kedvező árú termék párosul. „Az angliai helyzethez hasonlóan Magyarországon is a vásárlói igények indokolták a saját márkás termékek forgalmazását” – mondta Paul House, a Tesco Globál Áruházak Rt. Kereskedelmi Igazgatója. „A jövőben is bővíteni kívánjuk a Tesco termékcsaládok kínálatát, így vásárlóink egyre több termékfajtához juthatnak majd hozzá kedvező áron és megbízható minőségben.”

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo