A megkérdezettek csaknem 72 százaléka vásárolt már Tesco márkájú terméket, további 11 százalékuk ismeri, azonban még nem próbálta ki azokat. A 36-45 illetve az 56-65 évesek csakúgy, mint a férfiak több mint háromnegyede ismeri és kipróbálta már a Tesco termékeket, míg a négytagú vagy annál nagyobb családok esetében 86 százalék vásárolja ezeket a cikkeket.
A Tesco termékek megvásárlása mögött meghúzódó legfőbb szempont a válaszadók háromnegyedénél a kedvező ár volt, míg 23 százalékuk a jó minőséget nevezte meg. A megkérdezettek többsége (80%) állította, hogy a Tesco termékek olcsóbbak márkás társaiknál. 70 százalékuk vélekedett úgy, hogy a Tesco termékek minősége megegyezik, illetve esetenként akár jobb is az ismert márkás termékekénél. Ugyanakkor csaknem az összes interjúalany egyetértett abban, hogy a Tesco márkanévvel ellátott áruk az előzetes várakozásoknál jobb, vagy annak megfelelő minőséget képviselnek.
A kutatás a Tesco termékek vásárlásának gyakoriságára is kiterjedt. A válaszok alapján a megkérdezettek több mint 50 százaléka vásárol legritkábban kéthetente ilyen cikkeket. A legnépszerűbb Tesco termékek között szerepel a chips, tejtermékek, virsli, WC papír, tea, papír zsebkendő vagy az elem. Míg az interjúalanyok több mint 83 százaléka ismeri a Tesco termékeket, addig a versenytársak esetében (Spar- 58,1%, Cora 13,7%, Auchan 4,4%) a saját márkás termékek ismertsége lényegesen alacsonyabb.
A Tesco mára a világ hiper-, és szupermarketei között a legnagyobbak egyike saját márkás termékei számának tekintetében, amelyeket jelenlegi formájában 8 évvel ezelőtt vezetett be Angliában. A Tesco a kezdetek óta forgalmaz saját márkás termékeket, hiszen a név, Tesco, is egy ilyen termék, egy tea márkanevére utal, (T.E. Stockwell) kombinálva az alapító, Cohen nevével.
A Tesco Magyarországon saját márkás Gazdaságos termékcsaládját 1998-ban vezette be. Ezt követően 2001. februárjában kezdte el forgalmazni Tesco termékeinek skáláját, amely mára már nagyobb számban van jelen az áruházakban, mint a Tesco Gazdaságos termékek. A Tesco cikkek a Gazdaságos termékeknél magasabb minőségkategóriát képviselnek, az ismert márkák minőségével megegyeznek, viszont esetenként akár 20%-kal is olcsóbbak. Jellemzőiket a “Minőség Olcsón” szlogen hűen foglalja össze.
A Tesco termékeket a világon mindenhol forgalmazzák, ahol a társaság jelen van. Anglia után a Tesco márkanév alatt forgalmazott cikkeket, mind a térséget tekintve, mind világviszonylatban Magyarországon elsőként vezették be. Jelenleg több mint 360 Tesco márkanévvel ellátott terméket árusítanak az áruházlánc egységeiben Magyarországon, melyek száma napról napra bővül. Ezeknek a termékeknek a többsége élelmiszer, azon belül is leginkább szárazáru.
A Tesco termékeket mára a vásárlók már megszokott mozdulattal emelik le a polcokról, hiszen tudják, hogy a Tesco névhez egy megbízható minőségű és kedvező árú termék párosul. „Az angliai helyzethez hasonlóan Magyarországon is a vásárlói igények indokolták a saját márkás termékek forgalmazását” – mondta Paul House, a Tesco Globál Áruházak Rt. Kereskedelmi Igazgatója. „A jövőben is bővíteni kívánjuk a Tesco termékcsaládok kínálatát, így vásárlóink egyre több termékfajtához juthatnak majd hozzá kedvező áron és megbízható minőségben.”
Vásárlói felmérés a Tesco termékekről
A Tesco Globál Áruházak Rt. megbízásából a Szinapszis piackutató cég 2002. tavaszán felmérést készített a két saját márkás termékcsaládja egyike, a Tesco márkanév alatt forgalmazott termékek ismertségéről, és az azokkal kapcsolatos vásárlási szokásokról. A cég több száz Tesco vásárlót kérdezett meg megközelítőleg egyenlő arányban Budapesten, és öt vidéki nagyvárosban.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.