Vannak olyan cégek, ahol már látják az alagút végén a fényt

Ismét felfelé mozdult a K&H nagyvállalati növekedési index, mínusz 6 pontról 0 pontra erősödött. A mutató így 4 negyedév után átlépte a negatív tartomány határát. A javulás annak köszönhető, hogy a vállalatok saját kilátásaikat háromnegyed év után újra pozitívan látják, miközben a gazdaság megítélésében is jelentősen mérséklődött a negatív várakozás. Az indexet a legkisebb, 2-3,9 milliárd forint közötti éves árbevételű vállalatok optimista hangulata húzza felfelé, az ennél magasabb éves árbevételű cégek várakozásai viszont továbbra is a negatív tartományban vannak.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A KSH legfrissebb adatai szerint nincs könnyű helyzetben a kereskedelem és az ipar: a kiskereskedelmi forgalom volumene áprilisban 12,6 százalékkal, az ipari termelés volumene pedig 8,6 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A K&H nagyvállalati növekedési index szerint azonban a későbbiekben kedvezőbb lehet a kép, hiszen ez a két ágazat óvatos optimizmussal tekint a következő egy évre (1-1 pont), míg a szolgáltató szektor hangulata még javításra szorul (-2 pont).

Földrajzilag viszonylag egységes képet mutat a szektor: a közép-magyarországi és kelet-magyarországi cégek bizakodóbbak (1-1 pont), a nyugat-magyarországi cégek viszont ennél visszafogottabban látják a következő 12 hónapot (-2 pont) - derült ki a K&H kutatásából.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo