Van rá mód, hogy csökkentsük a költségeket!

Immár harmadik alkalommal látogatott el a Ghibli Kft. Nyíregyházára logisztikai előadássorozatával, melyet Giba Tamás alpolgármester úr nyitott meg. A júniusban tartott rendezvény gyakorlatias szemlélettel világította meg, hogy a kis- és középvállalkozásoknak milyen lehetőségeik vannak logisztikai területen költségeik csökkentésére.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Logisztika - a "mostoha gyermek"

A Ghibli Kft. előadássorozata elsősorban arra koncentrál, hogy a magyarországi kisvállalkozásoknak milyen lehetőségeik vannak a költségeik csökkentésére, milyen nehézségekkel küzdenek jelenleg. A helyzet az, hogy a legtöbb kisvállalkozás esetében az alapoktól kell indulni, azaz a logisztika fogalmát tisztázni. Hiszen ez sokkal több mint fuvarozás, vagy raktározás. Az egész vállalat folyamatát végigkíséri, a vevői igények felmérésétől az utánkövetési folyamatokig.

A magyar vállalkozások tíz százalékára sem igaz, aki ezt így is gondolja, vagy így alkalmazza cégében. Legalábbis a Ghibli Kft. felmérése erről tanúskodik. A cégek tisztában vannak azzal, hogy többet kellene foglalkozniuk ezzel a területtel, mégsem terveznek jelentősebb fejlesztéseket a logisztikai folyamaik hatékonyabbá tételére.

Elengedhetetlen szemléletváltás

Ezen a tarthatatlan helyzeten szeretne változtatni a Ghibli Kft. logisztikai előadássorozatával, melyet már Budapesten és Veszprémben is megtartott. A fejlődéshez kkv-k szemléletváltására van szükség. Ez nem egyszerű, és nem is megy egyik percről a másikra, de elengedhetetlen.

A rendezvény legfőképp a Ghibli Kft. felméréseire, kutatási eredményeire, és több mint 10 éves gyakorlati tapasztalataira épült. Az előadók Szabó Zoltán és Vízhányó Andrea fontosnak tartották az előadást gyakorlati példákkal alátámasztani, mely életszagúvá, tanulságossá és alkalmazhatóvá tette a résztvevőknek az elhangzottakat.

Az információhiány sokba kerül

A fő téma az információhiányból adódó feleslegesen elköltött költségek, és a vevői igények ismeretének fontossága volt. A könyvelésből sok minden kiderül, de a pontos logisztikai költségek biztosan nem. Ugyanis a könyvelési struktúra egy speciális rendszer, példának okáért egyáltalán nem sorolja a raktárosok bér- és járulékköltségeit a logisztikai költségek közé, holott ez egészen konkrétan annak értelmezhető. Ezért nagyon fontos, hogy a cégvezetők, szakemberek rendszeresen gyűjtsék össze, és elemezzék logisztikai költségeiket. Mégpedig minden ide tartozó költséget.#page#

Így "fülön csíphetőek" azok a szűk keresztmetszetek, problémás pontok a vállalati folyamatokban, melyek esetében szükséges és kell költséget csökkenteni. Joggal vetődik fel a kérdés, ha nem gyűjtjük össze, nem rendszerezzük és elemezzük ezeket a költségeket, akkor honnan várhatjuk, hogy csökkenjenek?

Tényleg, ismerem a vevőmet?

Erre mégse válaszoljunk automatikusan igennel, bármennyire is nyilvánvalónak tűnik, hogy egy cég mi mást ismerhet jobban, mint a saját vevőjét.

"A valóság erre sokszor rácáfol" - állítja Szabó Zoltán, a Ghibli Kft. ügyvezetője. "Saját tapasztalatunk az, hogy a cégek nagy része, és ezt felmérésünk is alátámasztja, nem kérdezi meg  vevőit, hogy mire is van valójában szükségük, milyen szolgáltatást igényelnek". Nos, ez tényleg elgondolkodtató. Szabó Zoltán így folytatja: "Meglátásom és tapasztalatom szerint a cégek az alábbi gyakorlatokat folytatják ebben a kérdésben":

1.    a cégek saját maguk kitalálják, hogy vevőiknek mire van szükségük

2.    a konkurenciát másolják

3.    külföldi példát követnek

Ezért is kardinális kérdés, mert a hazai kkv-k az esetek nagy részében a legegyszerűbb és legcélravezetőbb módszert sem alkalmazzák: nem kérdezik meg vevőiket!

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo