Válság a céges autók piacán

Évek óta nincs könnyű helyzetben az autóipar, a nehézségek pedig egyre inkább szemléletváltást sürgetnek. Az elmúlt egy évben stabilizálódott az alkatrészellátottság, azonban a változó piaci erőviszonyok, illetve a nemrégiben bejelentett kormányzati szabályzások új stratégiák kialakítására sarkallják az autóflottával rendelkező cégeket és a flottakezelőket is.

Az autópiac legjelentősebb kihívását azonban az jelenti, hogy a szigorodó Európai Uniós szén-dioxid-kibocsátási szabályok miatt egyre inkább a kínálat formálja a piacot – és ehhez a kereslet csak nagyon lassan igazodik. Az utóbbi hónapokban egyre inkább érezhető, hogy a szabályozók is kezdik belátni, hogy ilyen drasztikus piacformálást nem lehet végrehajtani. Erre utal a közelmúltban bejelentett módosítás a CAFE (Corporate Average Fuel Economy) szabályozások terén, amely további 3 év haladékot ad a gyártóknak a szén-dioxid kibocsátási célszámok elérésére.

Elektromos átállás: szorul a hurok

A tisztán elektromos autózás gyors elterjedését gátló tényezők, úgymint a töltési infrastruktúra fejletlensége és az autóhasználók hatótáv miatti aggodalma, valamint a töltéssel járó procedúrától való félelme, továbbra is fennállnak. „2025-ben sem számítunk intenzív volumennövekedésre, hiszen az autósok számára továbbra is bizonytalanságot okoz a töltés kérdése. Folyamatosan nő azonban az alternatív meghajtású gépjárművek részaránya, a növekedés húzóerejét pedig a vállalati szegmens jelenti. Ennek egyszerű oka van: a fenntarthatósági szabályzások és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó célszámok egyre több vállalatra helyeznek nyomást” – mondta Hegedűs Viktor.

2024-ben a hibrid meghajtású gépjárművek, azon belül is a plug-in hibridek vezették a hazai értékesítési listákat, és folytatódott a dízelautók visszaszorulása. „A 2024 szeptemberétől forgalomba helyezett plug-in hibrid autók már nem kaphatnak zöld rendszámot, 2025 januárjától pedig ezek az autók kikerültek az adómentes kategóriából is, ám mindezek ellenére úgy látjuk, hogy a technológia – az alacsony emissziós értékek és a kedvező maradványérték miatt – továbbra is keresettnek fog számítani a cégautók világában.”

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo