Tóth Zoltán, a Belügyminisztérium közigazgatási államtitkára elmondta, hogy a tervek szerint az útlevélkérelmek befogadását és digitalizálását is átveszik az irodák. Az egyéni vállalkozói igazolványokkal kapcsolatban a közigazgatási államtitkár megjegyezte, hogy a 2000. november 1-je előtt kiadott okmányok érvényességi ideje ez év június 30-a helyett 2003. február 15-ére módosul.
Tóth Zoltán hangsúlyozta azt is, hogy az okmányirodáknak az önkormányzatok saját feladatvégzését is elő kell segíteniük.
On-line okmányellenőrzés
A tervek között szerepel, hogy például igazoltatás során a rendőrök egy külső szerkezettel vagy on-line rendszer segítségével ellenőrizni tudnák az okmány valódiságát, hitelességét.
Tóth Zoltán szerint jelenleg gondot okoz, hogy a feladatok egyenlőtlenül oszlanak el az okmányirodák között, melynek orvoslására több ember és jobb technika szükséges
Kísérleti irodák a bevásárlóközpontokban
Megemlítette azt is, hogy a nagyobb bevásárlóközpontokban kísérleti jelleggel okmányirodákat telepítenek az állampolgárok jobb kiszolgálása érdekében. Közölte: az országban működő 274 okmányiroda az első fél évben 427 ezer személyi igazolványt, 1 millió lakcímigazoló kártyát és több mint 2,6 millió gépjárművel kapcsolatos okmányt állított ki.
Forrás: mti, ekormányzat
Vállalkozói igazolvány, útlevél az okmányirodákban
Az okmányirodák feladatköre januártól várhatóan tovább bővül a mozgáskorlátozottak parkolási igazolványainak, illetve az egyéni vállalkozói igazolványok kiadásával - közölte a Belügyminisztérium közigazgatási államtitkára július 22-én, a fővárosban tartott sajtótájékoztatón.
Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?
Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!
2025. június 25. 15:30
Véleményvezér

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek
A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.