A kampány első hetében közvetített szerződéseknek csaknem 30 százaléka az MNB standard követelményeinek megfelelő minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO-k) közül került ki, ami azt jelzi, hogy ebben a kampányban is folytatódik e biztosítástípus fokozatos térnyerése a teljes lakásbiztosítási állományban.
Az Insura előrejelzése szerint az idei kampányban várhatóan a tavalyinál is több, mintegy 350 ezer lakásbiztosítási szerződést cserélhetnek le az ügyfelek, ami a teljes állomány több mint 10 százalékát teszi ki. Emellett nagyságrendileg ugyanennyi szerződés átdolgozására kerülhet sor. Jelenleg 14 biztosító kínál lakásbiztosítási termékeket, közülük hagyományosan négy szereplő, az Alfa, a Generali, a Groupama és az Allianz uralja piacot, melyen együttes piaci részesedésük mintegy 80 százalék.
A kampányban közülük két szereplő, a Groupama és az Alfa láthatóan kampányban is sikeresen gyűjti az új szerződéseket. Ugyanakkor saját csatornáikon a többi hagyományos szereplő is igen aktívan igyekszik a korábbinál kedvezőbb biztosítási feltételekkel maradásra bírni meglévő ügyfeleit, amit a gyakorlatban a meglévő szerződések átdolgozása révén valósíthat meg.