Üzleti ismeretek tankönyv - középiskolásoknak

Gondolta volna, hogy mostanáig nem volt Magyarországon egyetlen tankönyv sem, amely a piacgazdaság működését, az alapvető üzleti ismereteket világította volna meg a középiskolás diákok részére? Magyarországon először most került az iskolákba, a középiskolás diákok részére átfogó, gazdasági ismereteket közvetítő tankönyv, amelyet az idei tanévtől (az elmúlt héten) vettek fel az Oktatási Minisztérium tankönyvjegyzékébe.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kiemelten közhasznú Junior Achievement Magyarország Alapítvány, által kiadott Alkalmazott közgazdaságtan tankönyv célja, hogy közérthető formában, átfogó képet nyújtson, a piacgazdaság működéséről. A tankönyv alapjául szolgáló könyvet az amerikai Princeton Egyetemen dolgozták ki, amelyet, (gazdasági) szakemberek irányításával, a hazai gazdasági oktatás elvárásainak megfelelően adaptáltunk.
A tankönyv 15 fejezetben (pl. „A piacgazdasági rendszer”, „A kommunizmus összeomlása”, „Hogyan versenyeznek a cégek?” „A munkaerő szerepe”, vagy „Egy vállalkozás alapítása”) foglalja össze az üzleti világ működésének legfontosabb elemeit. A jól tagolt fejezetek elméleti részét az esettanulmányok, naprakész olvasmányok teszik életszerűvé, míg a tanultak megértését, elemzését képek, ábrák, grafikonok és táblázatok könnyítik meg.

Az új tankönyv közel 180 középiskola tanulójához jut el, akik között a gimnazisták mellett, megtalálhatóak a közgazdasági, a mezőgazdasági, a kereskedelmi vagy a ruhaipari szakközépiskolák diákjai is.
A tankönyv mellé Alapítványunk, a diákok részére egy munkafüzetet, számítógépes szimulációs szoftvereket (MESE – szimulált vállalkozás működtetése; Bankok munkában – elképzelt bank vezetése), illetve a gyakorlati oldalt megismertető diákvállalkozási programcsomagot biztosít.

Az 1993-ban alapított Junior Achievement Magyarország Alapítvány mára már évente 10 000 diákot ismertet meg tananyagai és rendezvényein keresztül a piacgazdaság legfontosabb kérdéseivel. A JAM (köz)gazdasági és vállalkozói szemléletet és ismereteket oktató program célja, hogy a fiatalok már az iskolában megismerjék a piacgazdaság működésének alapjait, amely manapság komoly segítséget nyújt egy sikeres életpálya elindításához. A JAM az egyetlen program Magyarországon, amely az óvodás kortól az általános- és középiskolán át a felsőoktatásig lehetőséget ad a gazdasági és üzleti témájú képzésre. A JAM a tananyagokat folyamatosan, a gazdaság követelményei, és az iskolák igényei szerint fejleszti, szakértők bevonásával adaptálja.
A tankönyv, az UPS Magyarország Kft. segítségével, egy nap alatt jutott el a több ezer hazai diákhoz.

További információ:
Junior Achievement Magyarország,
Jávorszky Iván, ügyvezető igazgató, telefon: 62/552-868, 30/9489-610.
e-mail: [email protected]

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo