Újabb útadó jön?

Az EU-tagországok kormányai még mindig tartózkodással fogadják az Európai Bizottság tervét, hogy a kamionokra a szennyezésük, a közlekedési dugó okozás és a zajszint arányában mérjenek ki úthasználati díjat, de az ötlet "érik".

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Bizottság kedden, az EU közlekedési minisztereinek kötetlen megbeszélésén, a szlovéniai Brdóban mérte fel a terv aktuális fogadtását, mielőtt - terve szerint - június közepén meghirdeti azokat a matematikai módszereket, amelyek alapján ez az újfajta útadó kiszámítható lesz.

"A vita azt mutatta, hogy már nem volt teljes visszautasítás." - mondta az EU közlekedési-szállítási biztosa, a Jacques Barrot a tanácskozás után. Egyes miniszterek, köztük Spanyolország illetékese, azonban rámutattak, hogy "nem szabad kárt okozni Európa versenyképességének". (Személyautók esetében a tervezett útadó a mai regisztrációs adót váltaná fel és a környezetszennyezéstől függő mértéke lenne.)

Környezetterhelők ellen

Az új szabályon az EU bizottsága évek óta dolgozik, eddig eredménytelenül, de a bizottság szakértői úgy vélik, mostanában "érlelődik a dolog", mert nő a környezettudatosság a klímaváltozási veszély miatt. A bizottság szerint az EU-ban Spanyolország, Portugália és Görögország a terv fő ellenzői, erőteljesen támogatja viszont a tervezetet Franciaország, Németország és Ausztria. A jelenlegi EU-szintű szabályozás szerint csak az útépítési és -fenntartási költségekhez kötötten lehet úthasználati díjat kivetni a kamionokra.

A brüsszeli bizottságnak az újfajta úthasználati díjjal az a célja, hogy a szállító vállalatokat környezetbarátabb járművek beszerzésére ösztönözze, egyszersmind támogassa a nagy távolságú szállítások átterelését a vasútra és a hajózásra.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo