A 61 milliárd forintos beruházás kivitelezési szerződésének aláírását követően a munkaterület átadása július 16-án kezdődött meg, a pénteki alapkőletétellel pedig megindult az építkezés. Az M43-as Szeged és Makó között autópályaként épül, kétszer két forgalmi sávval és leállósávval. A két várost összekötő 31,6 kilométeres autópálya és 7 kilométeres főút építése Szeged harmadik Tisza-hídjával épül meg hamarosan. A beruházás költségének 67 százalékát az Európai Unió, 33 százalékát a magyar állam finanszírozza.
Az első szakaszt 12,8 milliárd forintért az osztrák Swietelsky Baugesellschaft m.b.H. vezette 43 Szeged-Makó konzorcium építi meg, amelynek tagja a KE-VÍZ 21 Zrt. is. Az 5-ös és a 47-es út közötti 6,7 kilométeres szakasz kivitelezési határideje 2009. november 30.
A második, a 47-es utat Maroslelével összekötő 8,7 kilométeres szakasz és a 660 méteres Tisza-híd megépítésére kiírt tenderen a Tisza M-43 konzorcium nyújtotta be a legjobb, 26,8 milliárd forintos ajánlatot. A konzorcium vezetője a spanyol Sedesa Obras y Servicios S. A., tagja a Hídépítő Zrt. és a Szeviép Zrt.
A Maroslele és Makó közötti 16,2 kilométeres ütem építője a Maroslele 43 konzorcium lesz, ennek vezetője az EuroAszfalt Kft., tagja a Magyar Aszfalt Kft., a Kelet-Út Kft. és a Közgép Zrt. A szakasz 17,5 milliárd forintért épül meg.
Újabb autópálya épül az Alföldön
Ünnepélyes keretek között letette az M43-as autópálya alapkövét Szeged határában a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) képviselője, valamint Szeged és Makó polgármestere pénteken.
Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?
Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!
2025. június 11. 15:30
Véleményvezér

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket
Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje
Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.