Új rend lesz az utakon

Az úthálózat áteresztőképességének növelését és a személygépkocsi forgalom gyorsulását is várják a kamionokra vonatkozó előzési tilalom bevezetésétől. A kormánybiztos erről hétfőn tárgyalt érintett tárcákkal és hatóságokkal, valamint a közúti fuvarozók több érdekképviseletével. Akár 10-20 kilométeres egybefüggő szakaszokon korlátozhatnak.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kondorosi Ferenc, az "Új rend és szabadság" program kormánybiztosa több és akár 10-20 kilométeres egybefüggő szakaszokon tiltaná meg a kamionon számára az előzést a gyorsforgalmi úthálózaton - mondta a kormánybiztos hétfőn az MTI-nek. Amíg az autópályákon a kritikus helyeken (például hosszabb emelkedőkön) vezetnék be az előzési tilalmat, az M0-ás autóút teljes egészén tilos lenne az előzés a kamionok számára. (A KRESZ is változni fog.)

A kormánybiztos erről hétfőn tárgyalt érintett tárcákkal és hatóságokkal, valamint a közúti fuvarozók több érdekképviseletével. A "Új rend és szabadság" kormánybiztos közleménye szerint a megbeszélésen egyetértettek abban, hogy jelentős baleseti veszélyforrást jelentenek a tehergépkocsik és gépjárműszerelvények által alacsony sebességkülönbséggel megkezdett előzések.

A tervezett intézkedéstől a közlekedési konfliktusok, valamint a közúti közlekedési balesetek számának csökkenését várják. Emellett javulna a közlekedés dinamikája, nőne az úthálózat áteresztőképessége és gyorsulna a személygépkocsi forgalom is - áll a közleményben. A közlemény szerint az egyeztetésen elhangzott, hogy az intézkedés bevezetése előtt szükség van a gyorsforgalmi úthálózat alapos vizsgálatára az előzési tilalom alá vonni kívánt útszakaszok pontos kijelölése érdekében.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkár-helyettese az MTI-nek elmondta, hogy nem zárkóznak el a kezdeményezéstől, azonban közlekedésbiztonsági szempontból vannak aggályaik. A főtitkár-helyettes kifejtette, hogy a szigorú pihenési idők miatt lehetséges, hogy az előzésben korlátozott vezető az időkiesést más autópálya-szakaszokon próbálja majd behozni növelve ezzel a baleset kockázatát. Mindenképpen szükséges fejleszteni az infrastruktúrát is, hiszen például az amúgy is terhelt M0-ás autóúton a jövőben nőni fog a kamionforgalom.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára az MTI-nek elmondta, hogy nem vettek részt ugyan a hétfői egyeztetésen, a kezdeményezést pozitívan értékelik. Az M1-es és az M3-as autópálya bizonyos szakaszain kísérleti jelleggel már bevezették előzési tilalmat. A korlátozás az M1-es autópályán Tatabánya-Óváros csomópont és az M0-ás csomópont között három szakaszon, összesen 33,6 km hosszban, valamint az M3-as autópályán Gödöllő csomópont és a budapesti, Szentmihályi úti csomópont között egy szakaszon, 16,4 km hosszban, a főváros felé vezető irányban érvényes.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo