Új filmforgalmazó a hazai piacon

SPI INTERNATIONAL MAGYARORSZÁG KFT. - Új filmforgalmazó lép be a hazai piacra a 10 éve működő, New York-i központú, Latin-Amerikában és Ázsiában is jelen lévő SPI International személyében. A régióban az elmúlt két évben szerzett pozitív tapasztalatain túl (lengyel, cseh és szlovák leányvállalatok), más ok is szolgál a telítettnek mondható, sok szereplős magyar filmpiacon történő megtelepedésre.

„Úgy gondoljuk, létezik egy nem teljesen kielégített igény az „intelligens” filmekre, olyan igényes független mozikra, amelyeket nem neveznék rétegfilmeknek, mivel szélesebb közönség érdeklődésére tarthatnak számot”, mondja Szarvasi Zoltán, a cég hazai képviseletének ügyvezető igazgatója, aki szerint a közelmúltban ebbe a kategóriába tartoztak a Bridget Jones naplója, a Betépve vagy az Erin Brockovich című filmek. Az SPI hazai vállalatának stratégiai célja bebizonyítani, hogy az átlagosan 100 ezer nézőt vonzó kommersz és a 20 ezres nézőszámú művészfilmek erényeivel egyaránt bíró alkotások közötti területen is elegendő piaci lehetőség van. A vállalat olyan filmekkel jön ki a mozikban nyáron, mint az Iris című életrajzi film Judi Denchcsel, a Resident Evil, egy Lara Crofthoz hasonló videójátékon alapuló akciófilm Milla Jovovichcsal, vagy Robert Altman új filmje, a szatirikus humorú Gosford Park. De már felkészíthetjük magunkat John Travolta játékára az amerikai elnök szerepében (Primary Colors), Al Pacino és Robin Williams párbajára az Insomnia című pszichothrillerben, Harrison Ford helytállására egy tengeralattjárón (K-19: The Widowmaker), Nicolas Cage alkotói válságára (Adaptation), A bárányok hallgatnak „előzmény-epizódjára” (Red Dragon), valamint egy Graham Greene adaptációra (Csendes amerikai). A 30 ezer órányi filmkönyvtárral rendelkező SPI független gyártókkal kötött hosszú távú szerződései nem jelentenek automatikus átvételt, a hazai vállalat –amely tervei szerint egy évi piacszerzési periódus után érheti el a pozitív cash flowt- szabad mozgástérrel bír annak eldöntésében, egy film moziban, netán egyenesen videón vagy tévén jelenjen meg. Ez azért is fontos, mert a 15 milliárd forintos jegybevételű moziforgalmazás egyre gyakrabban csak „reklám” a videóhoz, önmagában nem tartaná el a forgalmazók infrastruktúráját. A havi két mozibemutató mellett ezért 4-5 videóújdonsággal jelenik meg a cég.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo