Új filmforgalmazó a hazai piacon

SPI INTERNATIONAL MAGYARORSZÁG KFT. - Új filmforgalmazó lép be a hazai piacra a 10 éve működő, New York-i központú, Latin-Amerikában és Ázsiában is jelen lévő SPI International személyében. A régióban az elmúlt két évben szerzett pozitív tapasztalatain túl (lengyel, cseh és szlovák leányvállalatok), más ok is szolgál a telítettnek mondható, sok szereplős magyar filmpiacon történő megtelepedésre.

„Úgy gondoljuk, létezik egy nem teljesen kielégített igény az „intelligens” filmekre, olyan igényes független mozikra, amelyeket nem neveznék rétegfilmeknek, mivel szélesebb közönség érdeklődésére tarthatnak számot”, mondja Szarvasi Zoltán, a cég hazai képviseletének ügyvezető igazgatója, aki szerint a közelmúltban ebbe a kategóriába tartoztak a Bridget Jones naplója, a Betépve vagy az Erin Brockovich című filmek. Az SPI hazai vállalatának stratégiai célja bebizonyítani, hogy az átlagosan 100 ezer nézőt vonzó kommersz és a 20 ezres nézőszámú művészfilmek erényeivel egyaránt bíró alkotások közötti területen is elegendő piaci lehetőség van. A vállalat olyan filmekkel jön ki a mozikban nyáron, mint az Iris című életrajzi film Judi Denchcsel, a Resident Evil, egy Lara Crofthoz hasonló videójátékon alapuló akciófilm Milla Jovovichcsal, vagy Robert Altman új filmje, a szatirikus humorú Gosford Park. De már felkészíthetjük magunkat John Travolta játékára az amerikai elnök szerepében (Primary Colors), Al Pacino és Robin Williams párbajára az Insomnia című pszichothrillerben, Harrison Ford helytállására egy tengeralattjárón (K-19: The Widowmaker), Nicolas Cage alkotói válságára (Adaptation), A bárányok hallgatnak „előzmény-epizódjára” (Red Dragon), valamint egy Graham Greene adaptációra (Csendes amerikai). A 30 ezer órányi filmkönyvtárral rendelkező SPI független gyártókkal kötött hosszú távú szerződései nem jelentenek automatikus átvételt, a hazai vállalat –amely tervei szerint egy évi piacszerzési periódus után érheti el a pozitív cash flowt- szabad mozgástérrel bír annak eldöntésében, egy film moziban, netán egyenesen videón vagy tévén jelenjen meg. Ez azért is fontos, mert a 15 milliárd forintos jegybevételű moziforgalmazás egyre gyakrabban csak „reklám” a videóhoz, önmagában nem tartaná el a forgalmazók infrastruktúráját. A havi két mozibemutató mellett ezért 4-5 videóújdonsággal jelenik meg a cég.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo