Turizmus - 2002. július

A januártól júliusig tartó időszakban 3,4 millió vendég 10,2 millió vendégéjszakára vette igénybe a kereskedelmi szálláshelyeket. A ven-dégéjszakák száma és a szállásdíjbevételek egyaránt 3%-kal estek vissza a 2001. év első hét hónapjához képest.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

2002 júliusában 2800 kereskedelmi szálláshely 316 ezer férőhellyel várta a vendégeket. 2001 júliu-sához képest 32-vel több, összesen 768 szálloda működött az országban. 2002. július 31-én 45 ezer ma-gánszálláshelyi vendéglátó 110 ezer szobával állt a vendégek rendelkezésére. A vendéglátók száma 3, a szobák száma 5%-kal gyarapodott 2001 júliusához képest.

A kereskedelmi szálláshelyeken július végéig 1,6 millió külföldi vendég 5,8 millió vendégéjszakát töl-tött el. Az év első hét hónapjában az előző év azonos időszakához képest 4%-kal kevesebb külföldi ven-déget és 6%-kal kevesebb külföldi vendégéjszakát regisztráltak a kereskedelmi szálláshelyek. A külföldivendég-forgalom – a vendégéjszakákat tekintve – a négy-és ötcsillagos szállodákat kivéve min-den szállástípusban visszaesett. A legfontosabb küldő országok szinte mindegyikéből kevesebb vendégéj-szakát töltöttek el.

Az év első hét hónapjában a kereskedelmi szálláshelyeken 1,8 millió, a tavalyi év azonos időszakához képest 4%-kal több belföldi vendég fordult meg és töltött el 2%-kal több, azaz 4,4 millió vendégéjszakát. Az egy- és kétcsillagos szállodákat és a turistaszállókat kivéve minden szállástípusból a belföldi vendég-éjszakák növekedését jelentették.
Januártól július végéig a szállodák szobakihasználtsága 44%-os, ezen belül a főidényt képviselő júli-usban 53%-os volt.

A kereskedelmi szálláshelyeken az év első két hónapjában 46,3 milliárd forint szállásdíjbevétel képző-dött. A külföldi vendégektől származó szállásdíjbevételek bár az egy évvel korábbihoz képest 8%-kal csökkentek, a teljes szállásdíjbevétel háromnegyed részét adták. Az egynegyed részt képviselő belföldi szállásdíjbevétel 12%-os növekedése nem volt képes ezt ellensúlyozni, így a szállásdíjbevételek összes-ségében 3%-kal estek vissza. A szálláshelyeken működő vendéglátó egységek bevétele 22,2 milliárd fo-rintot, az egyéb bevételek 17,5 milliárd forintot tettek ki. A kereskedelmi szálláshelyek összes bevétele 3%-kal gyarapodott, miközben a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás ágazatban a január–júliusi idő-szakban a szolgáltatások átlagos áremelkedése 11% volt, volumenében tehát kevesebb szolgáltatást érté-kesítettek.

Az év elejétől július végéig tartó időszakban 17 millió külföldi látogatót regisztráltak a határátkelőhe-lyeken, ami 2%-os csökkenést jelent 2001. első hét hónapjához képest. A hat legtöbb külföldi látogatót küldő ország közül Ausztriából és Németországból csökkent, Ukrajnából a tavalyihoz hasonlóan alakult, Romániából, Szlovákiából és a Jugoszláv Szövetségi Köztársaságból növekedett a határátlépők száma.
Július végéig a magyar állampolgárok határátlépéseinek száma 9%-kal emelkedett, és meghaladta a 6,8 millió alkalmat.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo