Túl kedvező a lakásbiztosítás? Érdemes a mélyére nézni!

A lakásbiztosítással rendelkezők 60 százaléka hallott már a lakáskampányról, közülük minden harmadik élt is az átkötés lehetőségével tavaly. A Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült reprezentatív kutatás arra is rávilágított, hogy annak ellenére, hogy a piacot elárasztják az akciós ajánlatok, a lakásbiztosítások esetében az ár-érték arány a meghatározó. A tavaly váltók jelentős része még díjemelést is vállalt, hogy aktualizálja otthonára vonatkozó szerződését. Mindemellett a biztosítással rendelkezők csak alig több mint fele gondolja úgy, hogy a biztosítási összeg fedezné ingatlanának helyreállítási költségeit egy esetleges káresemény után, így sokaknál továbbra is aktuális lehet a felülvizsgálat.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok kétharmada rendelkezik lakásbiztosítással. A többség inkább elégedett jelenlegi biztosítása fedezeteivel, a biztosítási összeggel és a díjakkal, ugyanakkor némileg árnyalja az elégedettséget, hogy minden ötödik tulajdonos szerint alacsonyabb értékre van biztosítva lakása, mint kellene – derült ki a friss, 1000 fő megkérdezésével készült országos felmérésből.

Sokan magasabb díjat is elfogadtak a váltáskor

A megfelelő fedezet azonban fontos szempont, még magasabb díjért is. Ezt támasztja alá az a tény, hogy a tavaly biztosítást váltók között szinte ugyanolyan arányban voltak azok, akiknek csökkent (31 százalék), mint akiknek nőtt (28 százalék) a biztosítási díja.

A megkérdezettek 75 százaléka válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy számít-e döntésénél az, hogy kedvező árú legyen az új lakásbiztosítási szerződése. Ez önmagában magas arány, de összehasonlítva más termékekkel és szolgáltatásokkal (például élelmiszerek esetében 87 százalék, mobiltelefon-előfizetés esetében 81 százalék), az rajzolódik ki, hogy nem a biztosítási termékek esetében keresik az ügyfelek leginkább az akciós ajánlatokat.

Nem árt körültekintően választani
Nem árt körültekintően választani
Fotó: Depositphotos

Kedvezmények – de milyen áron?

Az idei felmérés arra is rávilágított, hogy mi számít a lakásbiztosítások esetében, ha dönteni kell: a különböző szempontok népszerűsége közül az egyszerű kárügyintézés (84 százalék), a minél több kockázatra való kiterjesztés (80 százalék), valamint a fedezeti összeg nagysága (80 százalék) ugyanolyan fontos, mint a kedvező díj (84 százalék). Az olyan akciók, mint például az új szerződések mellé járó ajándéktárgyak, messze a legkevésbé számítanak (59 százalék) a biztosításról szóló döntések esetében.

Véleményvezér

Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo