Túl kedvező a lakásbiztosítás? Érdemes a mélyére nézni!

A lakásbiztosítással rendelkezők 60 százaléka hallott már a lakáskampányról, közülük minden harmadik élt is az átkötés lehetőségével tavaly. A Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült reprezentatív kutatás arra is rávilágított, hogy annak ellenére, hogy a piacot elárasztják az akciós ajánlatok, a lakásbiztosítások esetében az ár-érték arány a meghatározó. A tavaly váltók jelentős része még díjemelést is vállalt, hogy aktualizálja otthonára vonatkozó szerződését. Mindemellett a biztosítással rendelkezők csak alig több mint fele gondolja úgy, hogy a biztosítási összeg fedezné ingatlanának helyreállítási költségeit egy esetleges káresemény után, így sokaknál továbbra is aktuális lehet a felülvizsgálat.

A magyarok kétharmada rendelkezik lakásbiztosítással. A többség inkább elégedett jelenlegi biztosítása fedezeteivel, a biztosítási összeggel és a díjakkal, ugyanakkor némileg árnyalja az elégedettséget, hogy minden ötödik tulajdonos szerint alacsonyabb értékre van biztosítva lakása, mint kellene – derült ki a friss, 1000 fő megkérdezésével készült országos felmérésből.

Sokan magasabb díjat is elfogadtak a váltáskor

A megfelelő fedezet azonban fontos szempont, még magasabb díjért is. Ezt támasztja alá az a tény, hogy a tavaly biztosítást váltók között szinte ugyanolyan arányban voltak azok, akiknek csökkent (31 százalék), mint akiknek nőtt (28 százalék) a biztosítási díja.

A megkérdezettek 75 százaléka válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy számít-e döntésénél az, hogy kedvező árú legyen az új lakásbiztosítási szerződése. Ez önmagában magas arány, de összehasonlítva más termékekkel és szolgáltatásokkal (például élelmiszerek esetében 87 százalék, mobiltelefon-előfizetés esetében 81 százalék), az rajzolódik ki, hogy nem a biztosítási termékek esetében keresik az ügyfelek leginkább az akciós ajánlatokat.

Nem árt körültekintően választani
Nem árt körültekintően választani
Fotó: Depositphotos

Kedvezmények – de milyen áron?

Az idei felmérés arra is rávilágított, hogy mi számít a lakásbiztosítások esetében, ha dönteni kell: a különböző szempontok népszerűsége közül az egyszerű kárügyintézés (84 százalék), a minél több kockázatra való kiterjesztés (80 százalék), valamint a fedezeti összeg nagysága (80 százalék) ugyanolyan fontos, mint a kedvező díj (84 százalék). Az olyan akciók, mint például az új szerződések mellé járó ajándéktárgyak, messze a legkevésbé számítanak (59 százalék) a biztosításról szóló döntések esetében.

Véleményvezér

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo