Vezetékes díjcsomagoknál a szolgáltatók a sávszélességet határozzák meg. 2022 decemberében jellemzően 250/500/1000/2000 Mbit/s maximális letöltési sebességet engedő díjcsomagokat kínáltak a nagy szolgáltatók. Mobilinternet esetén a díjcsomagokat az egy hónap alatt felhasználható adatmennyiség alapján alakítják ki. 2/3/4/10/20/50 GB-ot, illetve (belföldön) korlátlan mobilinternetet ajánlottak az újonnan szerződő számlás előfizetőknek.
Felvetődik a kérdés, hogy a fogyasztó miképpen tudja kiválasztani a számára megfelelő díjcsomagot, ami nem korlátozza zavaró módon az internetezést, de melynél nem is fizet feleslegesen olyan szolgáltatásért, amit nem használ ki.
Az NMHH az egyetemes szolgáltatásról szóló rendeletében helyhez kötött internet esetén meghatározza azt a legkisebb sebességet, mely elégséges ahhoz, hogy egy internetező levelezni, böngészni vagy akár videócsetelni tudjon. Ez az elégséges szolgáltatás a szabályozás szerint 8 Mbit/s letöltési és 2 Mbit/s feltöltési „rendes körülmények közt" elérhető sebességet jelent. Nyilvánvaló, hogy a szolgáltatók által hirdetett otthoni díjcsomagok minősége messze meghaladta ezt az egyetemes szolgáltatás esetén, a hatóság által elvárt alapszintet.
Szembeötlő, hogy a felhasználók milyen nagy része nem ismerte, hogy milyen szolgáltatásra van igénye. A telefonjukon mobilinternetet használók harmada nem tudta, hogy számára mekkora adatkeret elégséges, az otthoni internetelőfizetőknek pedig közel fele nem volt tisztában azzal, hogy milyen sávszélesség felel meg neki – derült ki a kutatásából. Érthető, hogy az otthoni internettel kapcsolatos elvárások bizonytalanabbak. Ha a mobilinternet adatkeret elfogy, a szolgáltatás használhatatlanná válik, így a fogyasztó könnyen szembesül azzal, ha kicsi a csomagja. A lassú, de működő vezetékes internet viszont inkább csak bosszantó.