Tovább romló üzleti várakozások

A GKI Gazdaságkutató Rt. (www.gki.hu) az Európai Unió támogatásával minden hónapban felméri az üzleti szféra és a háztartások gazdasági várakozását. Szeptemberben a GKI Rt. (szezonálisan kiigazított) konjunktúra indexe két éve nem tapasztalt szintre süllyedt. Ezen belül a lakossági várakozások augusztushoz képest nem változtak, az év folyamán jellemzően nőttek. Az üzleti várakozások viszont nem csak augusztushoz képest estek érzékelhetően, de két éve nem voltak ilyen kedvezőtlenek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzleti szférán belül az ipari bizalmi index tavaly év vége óta szinte folyamatosan esik. Szeptemberben tovább esett a termelési színvonal elmúlt és következő negyedévre vonatkozó megítélése. A belföldi rendelésállomány augusztushoz képest tovább romlott, az exporté viszont kissé javult. A kereskedelemben a következő hat hónap lehetőségeinek megítélése számottevően romlott.

Az iparban és a kereskedelemben is tovább csökkent a várható áremelések mértéke.

A lakosság várakozásai nem változtak. Ez jellemezte a háztartások jelenlegi pénzügyi helyzetére vonatkozó válaszokat is, miközben a következő 12 hónapot illetően kevésbé optimisták a válaszadók, mint augusztusban voltak. Szeptemberben jelentősen javult a lakosság véleménye az árak alakulásáról, az inflációs várakozások azonban kissé erősödtek. A háztartások közel egy éve a munkanélküliek számának csökkenését tartják valószínűnek. Az ősz kezdetén nem változott a lakosság tartós fogyasztási cikkek iránti kereslete, a következő 12 hónapban azonban e téren keresletük bővülését tervezik. A megtakarítás szempontjából egyre kedvezőbbnek értékelik a helyzetet az emberek és a következő 12 hónapot tekintve nő azok aránya, akik megtakarítást terveznek.



*

Módszertani magyarázat
A GKI Gazdaságkutató Rt. szezonálisan kiigazított adatokat közöl, vagyis megfelelő matematikai módszerekkel kiszűri a szezonális hatások (például a téli és a nyári időjárás különbségei, a karácsony előtti nagyobb kereslet, a nyári szabadságok miatti kisebb termelés) okozta eltéréseket.

A lakossági bizalmi indexet a háztartások pénzügyi helyzetének jelenlegi és várt alakulására, az ország gazdasági helyzetének jelenlegi és várt alakulására, valamint a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlására vonatkozó kérdésekre adott válaszokból számítják.

Az üzleti bizalmi indexet az ipari és a kereskedelmi vállalkozások üzletmenetére (az eladási pozícióra, a várható üzleti lehetőségekre stb.) vonatkozó kérdésekre adott válaszokból számítják.

A GKI konjunktúra index a lakossági bizalmi index és az üzleti bizalmi index súlyozott átlaga.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo