Január-augusztusban 36,5 százalék volt a benzinüzemű autók részaránya a forgalomba helyezésekben és 24,9 százalékkal a hibrid-elektromos volt a második legnépszerűbb kategória. A dízelüzeműek az év első nyolc hónapjában még kissé megelőzték az akkumulátoros elektromos autókat, 14,2 százalékkal 13,9 százalékkal szemben.
Augusztusban 165 ezer akkumulátoros elektromos autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 118,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Málta kivételével az összes uniós nemzeti piacon két- és háromjegyű növekedést ért el éves bázison az elektromos autók forgalomba helyezése. Máltán 22,6 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett elektromos autók száma.
A legnagyobb szám szerinti forgalom Németországban volt 170,7 százalékos növekedéssel, a legnagyobb növekedési ütem pedig, 224,5 százalékos, Belgiumban. Januártól augusztusig közel egymillió elektromos autót helyeztek forgalomba, 62,7 százalékkal többet, mint az előző évben.
Augusztusban az EU-ban 29 százalékkal nőtt az új hibrid-elektromos autók regisztrációja, elsősorban a négy legnagyobb piac közül három erőteljes növekedésének köszönhetően: Németországban 59 százalékkal, Franciaországban 38,7 százalékkal és Spanyolországban 21,5 százalékkal. Olaszországban viszont enyhe visszaesés volt tapasztalható 2,3 százalékos. Január-augusztusban közel 1,8 millió, a teljes újautó-értékesítésnek mintegy a negyede került az utakra ebből a kivitelből, 28,6 százalékkal több mint az előző évben.
A plug-in hibrid autók regisztrációja augusztusban 5,5 százalékkal nőtt 58,5 ezerre az EU-ban. Ennek a kivitelnek volumenben a legnagyobb piaca Németország, de ott 41,1 százalékkal csökkent az értékesítés. Hollandiában viszont 44,7 százalékkal, Franciaországban 40,5 százalékkal, Svédországban 24,9 százalékkal nőtt. A plug-in hibrid autók piaci részesedése 7,4 százalékra csökkent augusztusban az egy évvel korábbi 8,5 százalékról.