Tombol az EU-ban az autóvásárlási láz

Augusztusban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban, immár sorban a tizenharmadik hónapban. Az akkumulátoros elektromos autók részaránya pedig az első alkalommal haladta meg a húsz százalékot az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA közleménye alapján.

Augusztusban az egy évvel korábbinál 21 százalékkal több, 787,6 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban.

A legtöbb nemzeti piacon, beleértve a három legnagyobbat is, kétszámjegyű százalékos éves növekedést regisztráltak: Németországban 37,3 százalékosat, Franciaországban 24,3 százalékosat és Olaszországban 11,9 százalékosat.

Hol van már a válság? (Fotó: Depositphotos)
Hol van már a válság? (Fotó: Depositphotos)

Augusztusban már a tizenharmadik egymást követő hónapban mutatott éves növekedést az új autók forgalomba helyezése az EU-ban. A hagyományosan gyenge hónapban elért kétszámjegyű növekedés arra utal, hogy az EU autópiaca kezd kilábalni a tavalyi alkatrészhiányból.

Januártól augusztusig 17,9 százalékkal nőtt az új autók forgalomba helyezése, összesen 7,1 millióra. Ez azonban még elmarad a járvány miatti lezárások által nem érintett utolsó év, a 2019-es azonos időszakában forgalomba helyezett 9 milliótól.

A nyolc hónapos periódusban is kétszámjegyű volt a növekedés a legtöbb nemzeti piacon, közöttük a négy legnagyobban is: Spanyolországban 20,5 százalékos, Olaszországban 20,2 százalékos, Franciaországban 16,6 százalékos és Németországban 16,5 százalékos.

Augusztusban az akkumulátoros-elektromos autók részesedése az összes forgalomba helyezésből 21 százalék volt, először haladta meg a 20 százalékot. Tavaly augusztusban 11,6 százalék volt a részesedés.

Az akkumulátoros elektromos autók részaránya az idén másodszor előzte meg a dízelüzeműeket, és a harmadik legnépszerűbb választássá vált az új autók vásárlói körében. A hibrid-elektromos autók 24 százalékos piaci részesedéssel a második legnépszerűbb kivitelnek számítanak az új autók forgalomba helyezésében. Bár a benzinüzemű autók még mindig a legnépszerűbbek, a piaci részesedésük a tavaly augusztusi 38,7 százalékról 32,7 százalékra csökkent.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo