Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok

Miközben csak Magyarországon, az értékesítést tekintve, évente 39 millió euró (közel 16 milliárd forint) és több mint 270 munkahely esik áldozatul a hamisított élelmiszereknek és italoknak, addig az EU-ban évente 2289 milliárd euró értékű értékesítési veszteséget és közel 5700 munkahely megszűnését okozzák.

Az EU GI-rendszere magában foglalja az oltalom alatt álló eredetmegjelölés (OEM), az oltalom alatt álló földrajzi jelzés (OFJ) és a hagyományos különleges termék (HKT) címkéket. Ezek a tanúsítványok megőrzik Európa gazdag kulináris örökségét, és a fogyasztók számára garantálják a termékek eredetiségét és minőségét. Jelenleg az Európai Unióban több mint 3600 termék van földrajzi árujelzővel ellátva.

Franciaország, Olaszország és Németország vezeti a GI-termékek termelését és fogyasztását, Franciaország egyedül az EU GI-termékek értékesítésének közel 32 százalékát adja. A bor az EU GI-termékek teljes fogyasztásának 54 százalékát teszi ki, ami miatt különösen veszélyeztetett a hamisítással szemben. A hamisítás által súlyosan érintett egyéb termékek közé tartozik az olívaolaj, a sör, a hús, a sajt és a tejtermékek.

HOGYAN VÉDHETI MAGÁT A FOGYASZTÓ

Az EUIPO „Mi van az asztalodon?” kampánya gyakorlati tanácsokat ad a fogyasztóknak arra vonatkozóan, hogyan védhetik meg magukat a hamisított termékektől. A fogyasztóknak erősen ajánlott, hogy hivatalos kiskereskedőktől és forgalmazóktól, valamint a márkák saját, hivatalos weboldalain vásároljanak, hogy elkerüljék a hamisított termékeket. A termék címkéjének és eredetének ellenőrzése, valamint a tanúsító logók megkeresése segíthet a termék eredetiségének igazolásában. A fogyasztóknak különösen figyelniük kell az EU hivatalos földrajzi jelöléseire (GI), például a OFJ, OFJ és HKT jelölésekre, hogy megbizonyosodjanak a vásárolt termékek eredetiségéről.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo