A minősítéssel ellátott termékeket megjelenítik a Magyar Turizmus Rt. szolnoki központú regionális szervezetének turisztikai marketing tevékenységében is. Az idén a minősítés elnyerésére 35 pályázat érkezett, közülük a zsűri döntése alapján 9 pályamű bizonyult sikeresnek. A termékek közül az emblémát hajdúszoboszlói Pávai Vajna természetes ásványvíz, a régió közkedvelt üdítőitala üvegére helyezhetik el, amely ásványi anyag- és nyomelem-tartalma miatt kedvező élettani tulajdonságokkal rendelkezik.
A kulturális rendezvények közül a mezőtúri ArTúr Fesztivál Művészeti Napok, a szolnoki Tisza-parti Nyár programsorozat, a Nyírbátori Zenei Napok, a jászberényi Csángó Fesztivál, valamint a Debreceni Virágkarnevál érdemelte ki a minősítést. A gasztronómiai élményekre alapozó események közül a szatmárcsekei nemzetközi szilvalekvárfőző verseny, a Hortobágyi pásztorünnep és a baktalórántházi Disznótoros vigasságok szervezői kapták meg az elismerést.
A Magyar Turizmus Rt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága "az Észak-alföldi régió ajánlásával" minősítés megszerzésére 2002 óta ír ki pályázatot azzal a céllal, hogy olyan, a régió turizmusához kötődő termékeket kutasson fel, amelyek képviselik a térség értékeit.
Az első évben 11 termék nyerte el a minősítést, 2003-ban a pályázat további kategóriákkal is bővült, így hagyományteremtő rendezvényekkel és szolgáltatásokkal is lehetett pályázni. Attól az évtől számítva 2006-ig 25 nyertes pályamű született, így az ideivel összesen már közel félszázan rendelkeznek az ajánlással.