"Tiltott termék? Adjuk ajándékba!"

A termékbemutatók és utazással egybekötött termékbemutatók ellenőrzése során a hatóság olyan ajándéktermékre is akadt, amely nem forgalmazható.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a termékbemutatók és utazással egybekötött termékbemutatók ellenőrzése során 12,89 millió forint bírságot szabott ki, és négy esetben olyan ajándéktermékre akadt, amely nem forgalmazható - közölte az NFH. Az ellenőrzés során összesen 22 kereskedő 33 termékbemutatójának és 26 utazással egybekötött termékbemutatójának ellenőrzése történt meg. A vizsgálat során 51 esetben tártak fel hiányosságot, ami 86 százalékos aránynak felel meg.

A NFH közlése szerint a vizsgálat pozitív tapasztalata az volt, hogy a vásárlási döntések önkéntes alapon születtek meg. A vizsgálat során közel 50 százalékot ért el azon esetek aránya, amikor a vevőt nem tájékoztatták arról a jogáról, hogy üzleten kívül kötött vásárlási szerződésről lévén szó, a vásárlástól nyolc napon belül el lehet állni, minden indoklás nélkül.A vizsgálat megállapítása szerint az árubemutatókon a termék ismertetésénél mellőzték a fogyasztók jogainak ismertetését, és magára a jogra is csak elenyésző utalás történt. (A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság mintegy 230 millió forint bírságot szabott ki a 18 éven aluliakat alkohollal és dohányáruval kiszolgálókra.)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo