Terjed a kártyás vásárlás - karácsonyi csúcs

A magyar Visa kártyabirtokosok most csaknem kétszer annyit költöttek, mint 2001. karácsonyán. Ez egyértelműen arra mutat, hogy egyre több magyar ügyfél ismeri fel a kártyával történő vásárlás biztonságosságát és kényelmé - derül ki a cég sajtóközleményéből.

A magyarországi Visa kártyabirtokosok rekord szintet értek el a karácsonyi idényben, ami a kereskedelmi egységekben Visa kártyával elköltött pénzmennyiséget illeti. A magyarok csaknem 11,5 milliárd forintot költöttek Visa-kártyáikkal 2002. decemberében (ez majdnem kétszerese a 2001. év hasonló időszakában bonyolított forgalomnak), s az ügyletek száma meghaladta az 1.1milliót.

A magyarok az ünnepek alatt elsősorban a karácsonyi ajándékok beszerzésére használták kártyáikat, s a legtöbbet – több mint 3.5 milliárd forintot – a bevásárlóközpontokban költöttek. Rögtön ezt követték a benzinkutak, ahol 1.2 milliárd forint értékben fogyott üzemanyag, ami valószínűleg összefügg az ünnepi rokonlátogatásokkal. Harmadik helyre 912 millió forinttal az élelmiszerüzletekben és szupermarketekben bonyolított ünnepi nagybevásárlások kerültek. Ebben az évben a elektronikus, műszaki berendezések vezették a népszerűségi listát az ajándékok között: a műszaki boltok így a kedvelt kártyahasználati helyek listáján bekerültek az első ötbe – több mint 833 millió forintos Visa kártyaforgalommal.

„A karácsonyi bevásárlás a legtöbb ember számára gyakran hektikus és kaotikus élmény – ugyanakkor a magyarok egyértelműen felismerik, hogy a Visa-kártyával történő fizetés sokkal gyorsabb és kényelmesebb alternatívát jelent a vásárlás során, mint a készpénz” – nyilatkozta Radu Obreja, a Visa International alelnöke, a Magyarországot is magában foglaló CEMEA (Közép-Európa, Közel-Kelet és Afrika) régió vezetője. „Az, hogy Magyarországon a karácsonyi időszakban a kártyás forgalom éppúgy nőtt (72%), mint a kártyás tranzakciók száma (42%), egyértelműen a Visa márka erősségére mutat. A Visa egyre több innovatív fizetési terméket és szolgáltatást kínál a Visa tagbankjai számára, s egyre nagyobb kínálatot, egyre magasabb szintű kényelmet és egyre hatékonyabb ellenőrzési lehetőségeket biztosítunk a fogyasztók számára éppúgy, mint a vállalkozásoknak – s ezzel sokat segítünk abban, hogy a karácsonyi bevásárlást kevésbé jellemezze a stressz.”

Ugyancsak igen népszerű kártyahasználati helyeknek bizonyultak a kisebb férfi-, női- és családi ruházati üzletek, ahol összesen több mint 885 millió forintot költöttek a kártyabirtokosok. Szintén népszerű ajándékok voltak az ékszerek (183 millió forint), míg a kevésbé ambiciózus vásárlók a virágüzleteket keresték fel (7.5 millió forint).

A karácsonyi időszak legkiemelkedőbb forgalmú napja 2002. december 24., kedd volt. Csak ezen a napon több mint 144,826 Visa kártyás ügylet lebonyolítására került sor 1,7 milliárd forint értékben, amely jól mutatja, hogy honfitársaink közül sokan az utolsó pillanatra hagyták a karácsonyi bevásárlásokat.

A Visa-kártya használatának magas magyarországi szintje jól tükröződik a nemzetközi kártyahasználatban is. A Visa International negyedik negyedéves értékesítési forgalma 643 milliárd USA-dollár volt, ami csaknem 16,1 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A Visa összes értékesítési volumene a 2002. szeptember 30-ával bezáró gazdasági évben 2,4 billió USA-dollár volt, amely 16,2 százalékkal magasabb, mint a 2001-es év hasonló adata.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo