Terjed a kártyás vásárlás - karácsonyi csúcs

A magyar Visa kártyabirtokosok most csaknem kétszer annyit költöttek, mint 2001. karácsonyán. Ez egyértelműen arra mutat, hogy egyre több magyar ügyfél ismeri fel a kártyával történő vásárlás biztonságosságát és kényelmé - derül ki a cég sajtóközleményéből.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A magyarországi Visa kártyabirtokosok rekord szintet értek el a karácsonyi idényben, ami a kereskedelmi egységekben Visa kártyával elköltött pénzmennyiséget illeti. A magyarok csaknem 11,5 milliárd forintot költöttek Visa-kártyáikkal 2002. decemberében (ez majdnem kétszerese a 2001. év hasonló időszakában bonyolított forgalomnak), s az ügyletek száma meghaladta az 1.1milliót.

A magyarok az ünnepek alatt elsősorban a karácsonyi ajándékok beszerzésére használták kártyáikat, s a legtöbbet – több mint 3.5 milliárd forintot – a bevásárlóközpontokban költöttek. Rögtön ezt követték a benzinkutak, ahol 1.2 milliárd forint értékben fogyott üzemanyag, ami valószínűleg összefügg az ünnepi rokonlátogatásokkal. Harmadik helyre 912 millió forinttal az élelmiszerüzletekben és szupermarketekben bonyolított ünnepi nagybevásárlások kerültek. Ebben az évben a elektronikus, műszaki berendezések vezették a népszerűségi listát az ajándékok között: a műszaki boltok így a kedvelt kártyahasználati helyek listáján bekerültek az első ötbe – több mint 833 millió forintos Visa kártyaforgalommal.

„A karácsonyi bevásárlás a legtöbb ember számára gyakran hektikus és kaotikus élmény – ugyanakkor a magyarok egyértelműen felismerik, hogy a Visa-kártyával történő fizetés sokkal gyorsabb és kényelmesebb alternatívát jelent a vásárlás során, mint a készpénz” – nyilatkozta Radu Obreja, a Visa International alelnöke, a Magyarországot is magában foglaló CEMEA (Közép-Európa, Közel-Kelet és Afrika) régió vezetője. „Az, hogy Magyarországon a karácsonyi időszakban a kártyás forgalom éppúgy nőtt (72%), mint a kártyás tranzakciók száma (42%), egyértelműen a Visa márka erősségére mutat. A Visa egyre több innovatív fizetési terméket és szolgáltatást kínál a Visa tagbankjai számára, s egyre nagyobb kínálatot, egyre magasabb szintű kényelmet és egyre hatékonyabb ellenőrzési lehetőségeket biztosítunk a fogyasztók számára éppúgy, mint a vállalkozásoknak – s ezzel sokat segítünk abban, hogy a karácsonyi bevásárlást kevésbé jellemezze a stressz.”

Ugyancsak igen népszerű kártyahasználati helyeknek bizonyultak a kisebb férfi-, női- és családi ruházati üzletek, ahol összesen több mint 885 millió forintot költöttek a kártyabirtokosok. Szintén népszerű ajándékok voltak az ékszerek (183 millió forint), míg a kevésbé ambiciózus vásárlók a virágüzleteket keresték fel (7.5 millió forint).

A karácsonyi időszak legkiemelkedőbb forgalmú napja 2002. december 24., kedd volt. Csak ezen a napon több mint 144,826 Visa kártyás ügylet lebonyolítására került sor 1,7 milliárd forint értékben, amely jól mutatja, hogy honfitársaink közül sokan az utolsó pillanatra hagyták a karácsonyi bevásárlásokat.

A Visa-kártya használatának magas magyarországi szintje jól tükröződik a nemzetközi kártyahasználatban is. A Visa International negyedik negyedéves értékesítési forgalma 643 milliárd USA-dollár volt, ami csaknem 16,1 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A Visa összes értékesítési volumene a 2002. szeptember 30-ával bezáró gazdasági évben 2,4 billió USA-dollár volt, amely 16,2 százalékkal magasabb, mint a 2001-es év hasonló adata.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo