Tényleg spórolásba fogtak a magyarok, karácsonykor is elmaradt a pénzszórás

Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezon során, és bár az elmúlt évre is jellemző volt a stabil növekedés, azonban decemberben elmaradtak a várt csúcseredmények. Ennek tapasztalatairól és okairól meséltek az Ecommerce Hungary Egyesület webkereskedelmi szakértői.

Sokan "lefelé vásárolnak", de van olyan szegmens, ahol erős a márkahűség

Az infláció, a hirdetési költségek vártnál nagyobb mértékű áremelkedése és a vásárlói kedv csökkenése mind-mind kihívások elé állították a kereskedőket.

Ahogy a teljes piacon, így nálunk is egyértelműen csökkent a tranzakciók száma, amely adataink szerint leginkább a kisebb összegű, úgynevezett "vágyvásárlások" radikális csökkenésének tudható be. Úgy látjuk, a szerényebb jövedelmű vásárlók száma jelentősen csökkent, a középrétegnél pedig a "lefelé vásárlás" lett jellemző” – hívta fel a figyelmet Zabari István, a Lumenet.hu alapító-tulajdonosa. Ezzel szemben egészen más a helyzet a baba-mama termékek piacán.

A kosárértékünk nagyjából az infláció mértékével növekedett. A pelenka és egyéb baba-mama termékek esetében nagyon erős a márkahűség, így a vásárlóinknak csupán 3-5 százaléka keresett más, kedvezőbb árú alternatívát” – hangsúlyozta Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu ügyvezető igazgatója.

A Covid utáni fellendülésnek a háború vetett véget

A Covid után a legtöbb kereskedő pozitívan vágott bele a 2022-es évbe, bízva abban, hogy az online kiskereskedelem növekedése kitart, és mellette talán még az előző években sok kihívással küzdő offline kereskedelem is magára talál majd.

Sajnos a háború kitörése például a játékkereskedelem számára fontos húsvéti szezon előtt jelentős hatást gyakorolt a forgalomra, a vásárlók nagyon megijedtek, így érezhetően csökkent a vásárlások száma, amely kihatott a tavaszi, kültéri játékok forgalmára is. Az év vége szintén érdekesen alakult, ugyanis az eddigi évek tapasztalataihoz képest egy gyengébb november, majd egy mérsékelten pozitív december következett. Összességében az év a várakozásoknál gyengébb forgalmat hozott” – mondta el Őri Gergely, a Játéknet.hu ügyvezetője.

Véleményvezér

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo