A fogyasztók többsége tartós fogyasztási cikket (például egy nagyértékű műszaki berendezést) nem két-három évre vesz. Márpedig előfordulhat, hogy a jótállási, szavatossági idő leteltét követően, ha meghibásodik a termék, kénytelenek újat venni, mivel sok esetben - alkatrészhiányra hivatkozva - a szerelők nem vállalják a javítást.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium álláspontja szerint nincs is szükség ilyen kötelezettség előírására, mivel a kötelező alkatrész-ellátás előírása nagymértékben sértené a vállalkozás szabadságát, emellett bármilyen kormányzati szintű előírás olyan mértékű beavatkozást jelentene, amely adott esetben többletköltséget eredményezne a vállalkozások számára. Az ennek következtében megjelenő költségek áthárítása a fogyasztói árakban jelentkezne, amely a fogyasztók érdekeit sértené. Másrészt a tartós fogyasztási cikkek piacán kialakult erős verseny miatt gyakori, hogy a fogyasztónak inkább megéri új készüléket vásárolni.
Tartós fogyasztási cikk: három évig?
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége és más fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek már többször jelezték a jogalkotónak - így például a 2007 júliusában hatályba lépett jogszabály, az üzletek működési rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 133/2007. (VI.13.) Korm. rendelet előkészítése során is -, hogy jelenleg nincs jogszabály a tartós fogyasztási cikkek kötelező alkatrész-ellátásáról.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.