Tanári találmány angyali segítség nélkül

A „feltaláló” tanítónő nem akar felhagyni hivatásával azért, hogy az írás-olvas-nyelvtan tanítását hatékonyan elősegítő termékének iparszerű gyártásával vállalkozóként foglalkozzon. A pedagógus lakhelyén, az észak-kelet-magyarországi országrészben nem működnek még az üzleti angyal rendszerek, amelyek kockázati tőkével támogatják a „kezdők” innovatív ötleteinek piaci környezetbe való bevezetését.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

„A legnagyobb előnye, hogy játékos használatával eredményesebben és rövidebb idő alatt elsajátíthatók a betűtanulás, írás-olvasás, helyesírás alapkészségei”. A többi között ezzel az ajánlással ismerteti egy szakmai kiadvány a „Skapi” tanulói tárcsás oktatócsomagot. A közelmúltban, nem szokványos piaci körülmények között megjelent termékről valóban beigazolódott, hogy az általánosan alkalmazott eljárásoknál hatékonyabban segíti a gyerekek írás-olvas-nyelvtan tanulását az általános iskola alsó tagozatában. Kiderült az is, hogy a különböző okokból lemaradó – hátrányban lévő – gyerekek felzárkózásának is fontos segédeszköze lehet a „termék”.

Egyelőre kevéssé ismert az iskolák körében az oktatócsomag, mivel az eszköz „feltalálója”, Kovács Csabáné tanítónő csak az észak-kelet-magyarországi kisvárosban – munka- és lakhelyén – tudta megszervezni a kis szériás gyártatást, s egyelőre nem képesek finanszírozni sem az iparjogvédelmi, sem a szerzői jogvédelmi költségeket. Az iskoláknak kevesebb, mint 6 ezer forintba kerülő oktatócsomagot. A betűkből, számokból, írásjelekből, íróeszközökből, betűsínből, tartóeszközökből – és módszertani útmutatóból – álló termékről már kiderült, hogy a szaktárca integrációs programjába is jól illeszkedik. Szakértők szerint nem pusztán a közvetlen tanítási célokat segíti a „találmány”. A játékos versengésre késztetett gyerekek további készségei is előnyösen fejleszthetők.

Az oktatócsomag létrehozójától megtudtuk, hogy amint a szakmai minősítési eljárások lezárultak, annak a lehetőségét igyekeznek megkeresni, hogyan lehet a szellemi termékre egyfajta védettséget szerezni, illetve a gyártatási feltételeket bővíteni. Ez utóbbi egyelőre még jogi, sőt adózási értelemben sem nyilvánvaló, hiszen egy iskolában tanító pedagógusnak többnyire nem adatik meg az üzleti vállalkozás. Az észak-kelet-magyarországi országrészben nem működnek még a Budapesten, s Európában sokfelé ismert, úgynevezett üzleti angyal rendszerek megfelelői, amelyek kockázati tőkével támogatják a „kezdők” innovatív ötleteinek piaci környezetbe való bevezetését. Kovács Csabáné nem gondolja, hogy fel kellene hagynia több évtizede gyakorolt hivatásával, így viszont az „ipari” továbblépésre elég csekélyek az esélyei. Így arra is, hogy az oktatócsomagot folyamatos bővítése, illetve az arra alapozott társasjátékokat létrehozza.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo