Mi vagyunk az indoor generáció. Akik egész napokat beltérben töltünk. A munkaerőért folyó versenyben az iroda, mint munkaterület minősége, testi jólétet támogató jellege is tényező már. A Well Being minősítés például az új generációs irodaházak egyik megkülönböztető jegye. "Az ingatlan.com 500 főre kiterjedő, 25-39 éves korosztály vizsgáló, 77 százalékban férfiakat felölelő felmérése szerint, a munkakörnyezet a harmadik legfontosabb tényező a munkahelyválasztásnál" - mondta Fodor Dániel, az Év Irodája verseny projektmenedzsere. Ha nincs a közelben gyors és sűrűn járó tömegközlekedési eszköz, ha gyenge a vásárlási és étkezési lehetőség a környéken, az is erodálja a munkahelyi lojalitást. Hiszen "második otthonunk" a munkahelyünk, a hétköznap nagy részét itt töltjük.
Dolgozunk: kifulladásig
"Naponta két kilogramm ételt fogyasztunk, két liter vizet iszunk és 10 800 liter levegőt lélegzünk be. Egy irodaházban a szellőzőrendszer a levegőben szálló kórokozók szétszórásával akár egy egész emelet dolgozóit is meg tudja betegíteni" - hangsúlyozta Pataki Gábor, a Fellowes Hungary Kft. üzletfejlesztési vezetője a Piac & Profit Munkaerőhiány! Vészhelyzet - Válasszuk a növekedést! című konferenciáján.
A Fellowes Hungary felmérése szerint
- 33 százalék betegen is bemegy dolgozni, a nők még nagyobb arányban.
- 44 százalék négynél több napot tölt távol a munkahelyétől legúti megbetegedés miatt.
- 38 százalék allergiás.
- 38 százalék találja zavarónak a port a munkahelyén.
- 33 százalék érzékeny a szagokra az irodában.
- 17 százalékot zavarja, ha allergiással dolgozik együtt.
- 8-10 százalék asztmás.