Szomjoltó italok a háztartásokban

A szokatlanul meleg idő hatására megnőtt a szomjoltó italok fogyasztása. A GfK Piackutató Intézet adatai alapján már biztosra vehető, hogy a háztartások fogyasztása sörből, szénsavas üdítőitalból, gyümölcsléből és ásványvízból együttesen, idén túllépi a 100 milliárd forintos határt. Mennyiségben az éves összes fogyasztás a GfK előrejelzése szerint 1,1 milliárd liter lesz a háztartásokban.


A nyáreleji kánikula adatai még nem állnak rendelkezésünkre, de azt már tudjuk az első négy hónap számaiból, hogy minden idők legmelegebb februárja érezteti hatását az idei forgalomban.

A szomjoltó italok közül mennyiségben legnagyobb arányban az ásványvíz fogyasztása nőtt a háztartásokban: idén január-áprilisban 25 százalékkal haladta meg a múlt év hasonló időszakát. Értékben plusz 31 százalékot mértek a piackutatók.

Szintén dinamikusan nő a szénsavas üdítőitalok mutatója. A tavalyi némi csökkenés után mennyiségben 18, értékben 22 százalékkal több fogyott belőlük idén négy hónap alatt, mint múlt év január-áprilisban.

A gyümölcslé fogyasztásának két éve tartó csökkenő tendenciája is megfordult. Mennyiségben 9, értékben 19 százalékkal ittak belőle a háztartásokban, mint a tavalyi első négy hónapban.

Értékben a háztartások fogyasztása legnagyobb sörből, majd a szénsavas üdítőital, gyümölcslé és ásványvíz következik.

Mennyiségben az ásványvíz vezet a szénsavas üdítőital, sör és gyümölcslé előtt.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo