Szombatpótló hétfő jön

Mivel a július 12-iki határidő szombatra esik, az evásoknak július 14-ig, hétfőig kell átutalniuk, befizetniük a második negyedév utáni adóelőleget.

Az egyszerűsített vállalkozói körbe (eva) tartozóknak július 14-ig, hétfőig kell átutalniuk, befizetniük a második negyedév utáni adóelőleget, bevételük 25 százalékát, mivel a július 12-iki határidő szombatra esik. Május végéig 41,5 milliárd forint eva bevételt könyvelt el a költségvetés. A költségvetésben az év egészére 168,7 milliárd forintos eva előirányzat szerepel. (Új tulajdonos megjelenésével a társaságok kikerülhetnek az evából.)

A múlt év egészében a tervezett 168,2 milliárd forintnál kilenc százalékkal kevesebb evát, 152,8 milliárdot fizettek be a vállalkozók a költségvetésbe, ebből decemberben 43,8 milliárdot. A múlt év első öt hónapjában 36,2 milliárd forint eva érkezett be az adóhivatalhoz. Az eva "karrierje" lényegében töretlen: az indulás évében, 2003-ban 31 milliárd forint bevételt, 2004-ben 67 milliárdot, 2005-ben 91,4 milliárdot, 2006-ban pedig 143,1 milliárdot jelentett a költségvetésnek.

Az adókulcs 2006. októberéig a bruttó árbevétel 15 százaléka volt, azóta az árbevétel 25 százaléka. Az egyszerűsített vállalkozói adót azok a társas vállalkozások és egyéni vállalkozók választhatják, amelyek illetve akik éves árbevétele nem haladja meg a 25 millió forintot.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo