"Szinte biztos, hogy az adóhatóság ellenőriz"

A megkérdezettek szerint legalább 75 százalék valószínűséggel emel kifogást az adóhatóság a az árképzés módszerével szemben a következő két évben.

A pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok növelik a transzferárak képzésével foglalkozó erőforrásaikat, hogy több figyelmet fordíthassanak az ehhez kapcsolódó irányelvekre. Mindezt azért teszik, mert úgy látják, hogy megnövekedett a kockázat ezen a területen - írja az Ernst & Young által közzétett felmérés.

A pénzügyi szektorban készített 2006. évi transzferárazásról szóló felmérés az erőforrásokra, a kockázatokra és a kialakuló tendenciákra fókuszált. A megkérdezettek több mint fele szerint 75 százalék fölé emelkedett annak a valószínűsége, hogy az adóhatóságok az elkövetkező két év során kifogásokat emelnek majd a transzferárak képzésében alkalmazott módszerükkel kapcsolatban. Ez a magas százalék jelentős emelkedést mutat a 2005. évi felméréshez képest. Ráadásul - noha a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó cégek nagy figyelmet fordítanak az ilyen ellenőrzés kivédésére - sokan úgy gondolják, hogy a teljes védelem lehetetlen. Ennek megfelelően a vállalatok 71 százaléka képez céltartalékot a transzferárak képzésével kapcsolatos kockázatokra beszámolójukban.

Egyre fontosabb, egyre kockázatosabb

 "A transzferárak egyre fontosabbak a pénzügyi szolgáltatások világában. Az adóhatóságok egyre fokozódó ellenőrzései miatt a vállalatok világszerte, de különösen Nagy-Britanniában, Japánban és az Egyesült Államokban nehézségekre számíthatnak. Hasonló a helyzet Magyarországon is. Az Adó és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) kiemelt ellenőrzési területnek tekinti a transzferárak megállapítását" - mondta Szabó Dénes, az Ernst & Young magyarországi irodájának transzferárakkal foglalkozó adópartnere.

Ezt a tendenciát figyelemmel követve, a társaságoknak mindenképpen bővíteniük kell majd a transzferárak képzésével foglalkozó erőforrásaikat, és egyúttal átláthatóbbá kell tenniük az ezzel kapcsolatos dokumentációjukat és beszámolási rendszerüket. "E területen a biztonságot növelheti, hogy 2007-től lehetőség lesz a szerződések megkötése előtt megállapodni az APEH-el az árazás kérdésében" ­- tette hozzá Szabó Dénes.

A felmérés további eredményei:

  • A válaszadók 46 százaléka jelezte, hogy vállalata tervei között szerepel a transzferárak képzésével foglalkozó munkatársak létszámának növelése az elkövetkező év során - 2005-ben a válaszadók 36 százaléka osztotta ezt a nézetet.
  • A felmérésben résztvevők 83 százaléka gondolja úgy, hogy "nagyobb figyelmet fognak fordítani a transzferárak képzéséhez alkalmazott eljárásokra a dokumentációkban" - ez 2 százalékos növekedést jelent 2005-höz képest.
  • A válaszadók 64 százaléka alkalmaz benchmarking módszert az árképzésének alátámasztására - ez szintén növekedést mutat a 2005. évi 56 százalékhoz képest.
  • A válaszadók 75 százaléka elmondása szerint a transzferárak képzése általában a kockázatfelmérő és értékelési folyamat részét képezi egy új termék bevezetésénél, vagy stratégiaváltáskor.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo