Szárnyra kapott a szállodaipar

Kiemelkedő évet zárt a nemzetközi hotelpiac: 2023-ban az egy kiadható szobára jutó árbevétel 13,5 százalékkal, az átlagos napi szobaár 5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket, miközben az átlagos szállodai foglaltság 64,4 százalékról 69,7 százalékra emelkedett – derül ki a Moore Hungary tanácsadó és könyvvizsgáló cég által közzétett negyedéves iparági elemzésből.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzetközi tanácsadó cég négy globális hotellánc: a Marriott, a Hilton, az InterContinental és a Hyatt által közzétett adatokból összeálló reprezentatív mintája alapján 109 ország több mint 24 ezer szállodája teljesítményének elemzését végzi el minden negyedévben, értékes betekintést adva a nemzetközi hotelpiac aktuális folyamataiba.

Szárnyal az ipar
Szárnyal az ipar
Fotó: Depositphotos

Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) 2023 során átlagosan 113,3 dollár volt, ami nem csupán az egy évvel korábbi 99,8 dolláros értéket múlja felül, de ez volt az első olyan teljes év, amely már túlszárnyalja a Covid előtti időszak csúcsértékét, a 2019-ben mért 106,5 dollárt is. Meglepően nagy mértékben, 5,3 százalékponttal nőtt 69,7 százalékos szintre a foglaltság mértéke, különösen annak fényében, hogy az átlagos napi szobaár (ADR) 162,4 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 154,6 dollárról, és immár 12 százalékkal haladja meg a 2019-es 145,1 dollárt.

A szobaárak emelkedése egyrészt az általában is magasabb inflációs környezetnek köszönhető, ugyanakkor tükrözi a gyorsan élénkülő keresletet, amely többek között a csoportos és üzleti utak újbóli felfutásának köszönhető – magyarázta Takács Márton, a Moore Hungary Hotel és Turizmus tanácsadó partnere, a globális munkacsoport vezetője. – A foglaltság emelkedését érzékelhetően az sem befolyásolta, hogy a vizsgált hotelláncok tavaly több mint ezer új szállodával bővítették kínálatukat, és új brandeket is bevezettek.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo