Szállodai szarkák: ezeket imádják ellopni a magyarok

A kisebb kiszerelésű illatszereket és a hotel logójával ellátott köntöst és papucsot szinte mindig lenyúlják a magyarok a szállodákból, függetlenül attól, hogy ötcsillagos hotelről vagy egy olcsóbb szállodáról van-e szó. Az egyik legnagyobb hazai, szállodatermékeket forgalmazó cég szerint a szállodák új ötletekkel és trendekkel reagálnak mind a lopásokra, mind pedig a változó piaci helyzetre.

Árnövekedés és környezettudatosság

A szallodatermekek.hu több mint négyszáz szállodát lát el Magyarországon és a legnagyobb hotelláncoknak szállítanak, a vállalkozásnak így pontosan rálátnak arra, hogy milyen termékek a kelendőek és merrefelé halad a szállodatermékek trendje. Évente több százezer vendég éjszakáját szolgálják ki termékeikkel és milliós nagyságrendű évente az általuk forgalmazott termékek száma, amelyekkel a hoteleket látják el. Tankó Balázs szerint a mostani piacot az áremelkedés és a környezettudatosság mozgatja leginkább.

„Alapvetően emelkedtek az árak, ha nem is jelentősen, hiszen megdrágult az alapanyag és a logisztika is. Nagy mennyiségben előállított olcsóbb termékekről beszélünk, tehát fontos, hogy milyen távolságból hozzuk ezeket a termékeket. Ezeken belül a papíráru drágult a legjobban a szállodai fogyó termékek közül. Egy új trend is megfigyelhető a piacon, mégpedig hogy újrahasznosított papírból vagy lebomló anyagból szeretné mindenki a használati eszközök, mint a fogkefék, fésűk vagy éppen a cipőkanál csomagolását. A tusfürdők és samponok tekintetében pedig inkább a nagyobb kiszerelés felé mozdult el a piac. Úgy látom, hogy egyre fontosabbá válik a környezettudatosság.”



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo