Stagnáló szállítások

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások csaknem annyi árutömeget szállítottak, mint egy évvel korábban, az árutonna-kilométerben számított teljesítmény kismértékben bővült - tette közzé a KSH.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt



Közúton – az ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve – a szállított árumennyiség 3%-kal csökkent, az árutonna-kilométer értéke 2%-kal nőtt. A távolsági személyszállítás utasszáma nem változott, az utaskilométer-teljesítmény 5%-kal emelkedett.
2002 végén szállítási, valamint szállítást kiegészítő tevékenységgel és utazásszervezéssel 29,5 ezer egyéni vállalkozás és 12,4 ezer társas vállalkozás foglalkozott. Az említett szakágazatokban, a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások adatait tekintve az alkalmazásban állók létszáma kismértékben, a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 13%-kal nőtt az előző évihez képest.
A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 2002-ben 207 millió tonna árut szállítottak. Közúton és vasúton közel azonos volt az előző évihez képest, míg a kisebb részarányt jelentő vízi szállításban ez a telesítménymutató 3%-os növekedést mutatott. A szállítási teljesítmény 26 milliárd árutonna-kilométer volt.Közúton és vízen 5%-kal nőttek a teljesítmények, vasúton 2%-kal visszaestek.
Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg kissé csökkent, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 1%-kal nőtt. A nemzetközi áruszállításban a szállított áruk mennyisége 1%-kal, az árutonnakilo-méter-teljesítmény minimális mértékben nőtt.
A magyarországi úticéllal belépő, árut szállító – azaz rakottan érkező – külföldi tehergépjárművek száma minimális mértékben, a rakottan kilépőké 3%-kal nőtt. A rakottan belépő magyar tehergépjárművek száma 5%-kal, a kilépőké 6%-kal emelkedett.
A távolsági személyszállításban a szállított utasok száma nem változott, az utaskilométer-teljesítmény értéke 2%-kal nőtt. A vasúti szakágazatban az utasszám 2%-kal, az utaskilométerben kifejezett teljesítmény 5%-kal bővült. Közúton és a légi közlekedésben sem az utasszám, sem az utaskilométer-teljesítmény nem változott számottevően. A közúti személyszállítás utaskilométer-értékének részesedése 46%, a vasúti személyszállításé 40%, a légi személyszállításé 13%.
A helyi tömegközlekedésben szállított utasok száma, illetve utaskilométer-teljesítménye a bázisidőszakkal csaknem azonos szinten alakult.
A személygépkocsi-állomány 2002. december 31-én 2 millió 630 ezer, az átlagéletkor még mindig igen magas, 11,7 év volt. Magyarországon először fordul elő, hogy az Opel-gyártmányok darabszáma meghaladja a Lada-gyártmányokét, miközben a Suzuki már a harmadik leggyakrabban előforduló gyártmány. A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 239 ezer, 25%-kal több, mint 2001-ben. Az említett járművek egyharmada használt személygépkocsi volt, ami szintén hozzájárult a még mindig magas átlagéletkorhoz. A legnépszerűbb újonnan vásárolt gyártmány az Opel, a Suzuki, a Renault és a Volkswagen, együttesen 51%-os piaci részesedéssel.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo