Stagnáló szállítások

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások csaknem annyi árutömeget szállítottak, mint egy évvel korábban, az árutonna-kilométerben számított teljesítmény kismértékben bővült - tette közzé a KSH.



Közúton – az ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve – a szállított árumennyiség 3%-kal csökkent, az árutonna-kilométer értéke 2%-kal nőtt. A távolsági személyszállítás utasszáma nem változott, az utaskilométer-teljesítmény 5%-kal emelkedett.
2002 végén szállítási, valamint szállítást kiegészítő tevékenységgel és utazásszervezéssel 29,5 ezer egyéni vállalkozás és 12,4 ezer társas vállalkozás foglalkozott. Az említett szakágazatokban, a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások adatait tekintve az alkalmazásban állók létszáma kismértékben, a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 13%-kal nőtt az előző évihez képest.
A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 2002-ben 207 millió tonna árut szállítottak. Közúton és vasúton közel azonos volt az előző évihez képest, míg a kisebb részarányt jelentő vízi szállításban ez a telesítménymutató 3%-os növekedést mutatott. A szállítási teljesítmény 26 milliárd árutonna-kilométer volt.Közúton és vízen 5%-kal nőttek a teljesítmények, vasúton 2%-kal visszaestek.
Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg kissé csökkent, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 1%-kal nőtt. A nemzetközi áruszállításban a szállított áruk mennyisége 1%-kal, az árutonnakilo-méter-teljesítmény minimális mértékben nőtt.
A magyarországi úticéllal belépő, árut szállító – azaz rakottan érkező – külföldi tehergépjárművek száma minimális mértékben, a rakottan kilépőké 3%-kal nőtt. A rakottan belépő magyar tehergépjárművek száma 5%-kal, a kilépőké 6%-kal emelkedett.
A távolsági személyszállításban a szállított utasok száma nem változott, az utaskilométer-teljesítmény értéke 2%-kal nőtt. A vasúti szakágazatban az utasszám 2%-kal, az utaskilométerben kifejezett teljesítmény 5%-kal bővült. Közúton és a légi közlekedésben sem az utasszám, sem az utaskilométer-teljesítmény nem változott számottevően. A közúti személyszállítás utaskilométer-értékének részesedése 46%, a vasúti személyszállításé 40%, a légi személyszállításé 13%.
A helyi tömegközlekedésben szállított utasok száma, illetve utaskilométer-teljesítménye a bázisidőszakkal csaknem azonos szinten alakult.
A személygépkocsi-állomány 2002. december 31-én 2 millió 630 ezer, az átlagéletkor még mindig igen magas, 11,7 év volt. Magyarországon először fordul elő, hogy az Opel-gyártmányok darabszáma meghaladja a Lada-gyártmányokét, miközben a Suzuki már a harmadik leggyakrabban előforduló gyártmány. A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 239 ezer, 25%-kal több, mint 2001-ben. Az említett járművek egyharmada használt személygépkocsi volt, ami szintén hozzájárult a még mindig magas átlagéletkorhoz. A legnépszerűbb újonnan vásárolt gyártmány az Opel, a Suzuki, a Renault és a Volkswagen, együttesen 51%-os piaci részesedéssel.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo