Stagnál a háztartási kisgépek piaca

A háztartási kisgépek piaca várhatóan idén is 20 milliárd forint körül alakul, ahogyan a múlt évben is. A GfK Piackutató Intézet felmérései szerint a piac a korábbi fellendülés után negyedik éve stagnál.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Különösen jellemző a stagnálás a férfi villanyborotvára, fritőzre vagy szárazvasalóra. A kereslet növekedése olyan készülékek iránt várható, amelyekből a háztartások ellátottsága magas. Ilyen többek közt a hajszárító vagy hagyományos porszívó.

A GfK hetedik éve végez felmérést az elektromos háztartási kisgépek piacáról, a felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével. Az eltelt hét év tükrében megállapítható, hogy a háztartások elektromos kisgépekkel való ellátottságában nem tapasztalható jelentős elmozdulás.
Ennek fő okát a kutatók abban látják, hogy a háztartások tartós fogyasztási cikk vásárlásánál inkább a lakásfelszerelési tárgyakat és az autót részesítik előnyben.

Ugyanakkor a háztartások ellátottsága azt mutatja, hogy a napi életvitelhez nem feltétlenül szükséges, inkább kényelmet szolgáló eszközökkel a háztartások 30 százaléknál kisebb része rendelkezik.

Például kézi keverő (mixer) a háztartások 28, fritőz 25, kenyérpirító pedig 24 százalékában található.
Legelterjedtebb a száraz porszívó a háztartások 80 százalékában, majd a hajszárító következik 78 és a gőzölős vasaló 56 százalékkal.

Figyelemre méltó, hogy a hagyományos porszívóval rendelkező háztartások aránya csökken. A háztartások egy része, immár 9 százaléka ugyanis inkább a korszerűbb takarítógépet használja. Viszont egyes rétegek még száraz porszívóval sem rendelkeznek, és vásárlását sem tervezik a közeljövőben.

Arra a kérdésre, hogy tervezik-e valamilyen új készülék vásárlását, legtöbben a hajszárítót, száraz porszívót, a gőzölős, illetve száraz vasalót említették. Mivel többséget alkotnak azok az új vásárlók, akik már rendelkeznek az adott cikkel, tulajdonképpen a régi eszközök lecserélésében gondolkodnak.

Érthetően, hiszen a háztartások jelentős hányadában 6-10 éves és idősebb készülékeket használnak. A száraz vasalók átlagos életkora 15 év, annak következtében, hogy jelentős részüket 1990 előtt vásárolták.

A vásárlások színhelyei közül általában jellemző az elektronikai szaküzletek túlsúlya. Ez leginkább az elektromos olajsütőre és férfi villanyborotvára érvényes.

Áruházakban viszonylag sok hagyományos porszívót és gőzölős vasalót vettek. Hipermarketekben vagy C+C áruházakban a takarítógép, női villanyborotva és epilátor figyelemre méltó részét vásárolják.





Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo