Stagnál a háztartási kisgépek piaca

A háztartási kisgépek piaca várhatóan idén is 20 milliárd forint körül alakul, ahogyan a múlt évben is. A GfK Piackutató Intézet felmérései szerint a piac a korábbi fellendülés után negyedik éve stagnál.

Különösen jellemző a stagnálás a férfi villanyborotvára, fritőzre vagy szárazvasalóra. A kereslet növekedése olyan készülékek iránt várható, amelyekből a háztartások ellátottsága magas. Ilyen többek közt a hajszárító vagy hagyományos porszívó.

A GfK hetedik éve végez felmérést az elektromos háztartási kisgépek piacáról, a felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével. Az eltelt hét év tükrében megállapítható, hogy a háztartások elektromos kisgépekkel való ellátottságában nem tapasztalható jelentős elmozdulás.
Ennek fő okát a kutatók abban látják, hogy a háztartások tartós fogyasztási cikk vásárlásánál inkább a lakásfelszerelési tárgyakat és az autót részesítik előnyben.

Ugyanakkor a háztartások ellátottsága azt mutatja, hogy a napi életvitelhez nem feltétlenül szükséges, inkább kényelmet szolgáló eszközökkel a háztartások 30 százaléknál kisebb része rendelkezik.

Például kézi keverő (mixer) a háztartások 28, fritőz 25, kenyérpirító pedig 24 százalékában található.
Legelterjedtebb a száraz porszívó a háztartások 80 százalékában, majd a hajszárító következik 78 és a gőzölős vasaló 56 százalékkal.

Figyelemre méltó, hogy a hagyományos porszívóval rendelkező háztartások aránya csökken. A háztartások egy része, immár 9 százaléka ugyanis inkább a korszerűbb takarítógépet használja. Viszont egyes rétegek még száraz porszívóval sem rendelkeznek, és vásárlását sem tervezik a közeljövőben.

Arra a kérdésre, hogy tervezik-e valamilyen új készülék vásárlását, legtöbben a hajszárítót, száraz porszívót, a gőzölős, illetve száraz vasalót említették. Mivel többséget alkotnak azok az új vásárlók, akik már rendelkeznek az adott cikkel, tulajdonképpen a régi eszközök lecserélésében gondolkodnak.

Érthetően, hiszen a háztartások jelentős hányadában 6-10 éves és idősebb készülékeket használnak. A száraz vasalók átlagos életkora 15 év, annak következtében, hogy jelentős részüket 1990 előtt vásárolták.

A vásárlások színhelyei közül általában jellemző az elektronikai szaküzletek túlsúlya. Ez leginkább az elektromos olajsütőre és férfi villanyborotvára érvényes.

Áruházakban viszonylag sok hagyományos porszívót és gőzölős vasalót vettek. Hipermarketekben vagy C+C áruházakban a takarítógép, női villanyborotva és epilátor figyelemre méltó részét vásárolják.





Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo